Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pornind de la „Rădăcina” lui Florian Brădeanu

O întâlnire de suflet...

Pornind de la „Rădăcina” lui Florian Brădeanu

Când dna înv. Viorica (Bulzan) Marc, de la Școala cu clasele I-VIII din Sînmatin, ne-a lansat invitația de a participa marți (24 mai 2011) la întâlnirea cu scriitorul Florian Brădeanu (poetul ce-și are rădăcinile în Tulca), ne-am rezervat o oră, având în continuare, pe agenda zilei, și concursul județean de chimie de la C.N. „Iosif Vulcan”. Am plecat pentru o oră... și am rămas trei!

Cred că Valeriu Bârgău l-a „citit” cel mai bine pe Florian Brădeanu atunci când l-a încondeiat astfel: „Un poet încăpățânat, un ins cu personalitate pronunțată, care a mocnit ani mulți poezia lui în Simeria, departe de spectacolul lumii dar, decantându-l încet și sigur în versul ascuns vederii dușmanului/ cititorului, este Florian Brădeanu. Coleg de facultate cu o serie de scriitori contemporani, Florian Brădeanu și-a migălit versurile în caiete bibliofile, într-un fel pregătit să înfrunte timpul nefavorabil pentru un spirit ca al Dumnealui”.
Distinsul profesor nu poate fi decât un „încăpățânat” notoriu (precum cei născuți în zodia Taur) de vreme ce a refuzat atâtea și atâtea în vremurile comuniste, rămânând de neclintit în convingerile și deciziile sale, spunem noi. Nu a refuzat și nu a uitat, însă, niciodată, să-și amintească și să-și iubească originea, rădăcina. Omul, cetățeanul și poetul Florian Brădeanu dorește să se știe că se trage din Tulca - leagănul și paradisul copilăriei sale -, că este legat sufletește de acest „tărâm al zmeilor”, cu care se mândrește; îi sunt dragi oamenii locului și își amintește cu drag de anii copilăriei, iar poezia „Rădăcina”, care are peste 100 de strofe, este un „poem autobiografic al satului”, unde-și are rădăcinile înfipte adânc, și de unde se adapă necontenit. „Am în plan un volum numai despre Tulca”, ne-a mărturisit scriitorul.
„Dascălul poet”
„Ce se poate spune când dascălul coboară de la catedră și își deschide sufletul în fața ucenicilor săi ca într-un gest de profundă comuniune? Sutele de versuri pe care profesorul Florian Brădeanu le-a izvodit și pe care ni le-a dăruit la revederea noastră de 40 de ani de la terminarea liceului din Simeria cuprind în ele o viață de om, experiența unei existențe pline de suișuri și coborâșuri, semnele unui drum străbătut mereu cu fruntea sus și cu ochii limpezi îndreptați spre înaltul cerului”, scrie Denisa Toma.
Tot la fel s-a deschis poetul și marți în fața elevilor și dascălilor de la Școala din Sînmartin, de parcă s-ar fi cunoscut de când lumea! Copiii au depănat despre „Mihăiță – eroul din clasa a VI-a” (cea de-a treia carte a lui Fl. Brădeanu), o carte de căpătâi pentru orice școlar, care, însă, se citește și se parcurge cu sufletul indiferent de vârstă, o lectură căreia i-ar sta bine pe lista lecturilor obligatorii ale școlarilor (din clasele II-VIII); cei mai mici și mai vrednici cititori ai dlui Brădeanu, elevii dnei Viorica Bulzan, au recitat împreună cu doamna învățătoare cele peste 100 de strofe ale poeziei „Rădăcina”, cuprinsă în volumul „Convocarea zmeilor” (ediția a II-a, revizuită și întregită cu încă patru poezii: „Rădăcina”, Slugoii diavolului”, Pregătire” și „Problema mea”). Curioși și în cunoștință de cauză (în urma lecturării unor poezii), gimnaziștii i-au pus întrebări și i-au cerut autografe (pe volumul „Mihăiță – eroul din clasa a VI-a”, dar și pe carnetul de elev).
„Convocarea zmeilor” - mărturisiri
Ca la o convocare a zmeilor, după întâlnirea din holul școlii, scriitorul s-a retras într-o sală cu profesorii curioși a-l cunoaște mai bine. Suferind de o sinceritate contagioasă, poetul din Tulca și „Dascălul din limba română” și-a pus sufletul pe tavă și pe masă, mărturisind prin câte a trecut, câte a pătimit, cum e în cancelarie, dar și în sala de clasă, cum arată cel mai grozav cabinet de limba română din România, ce și-a construit (inventat și brevetat), ca mare meșter și iscusit gospodar... Nu agreează și nu suportă politica, mincinoșii și trădătorii de neam și țară...
Câte nu ar fi de spus și de scris despre Omul onest, modest și valoros, scriitorul și poetul din Tulca. Cu acordul Domniei sale, vom reveni mereu (în serial), stăruind asupra operei sale, în proză și versuri, apărute în cinci volume (șase ediții): „Amintirile unui amic” (1999), „Restituirea vămii” (2000), „Mihăiță – eroul din clasa a VI-a” (2008), „Dascălul din limba română” - scrisori (2008), „Convocarea zmeilor” (1988-2008) – două ediții.
Vom încheia aceste însemnări cu semnalul pe care scriitorul l-a lansat în deschiderea volumului „Dascălul din limba română”:  „A NU SE UITA: Faptele merg înaintea ta și după moarte!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (100 de poze), accesați Galeria foto: Pornind de la „Rădăcina” lui Florian Brădeanu.    

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 04:17:59 Ora standard a Europei de Est