Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grecia Antică –Astronomie și mitologie

C.T. „Mihai Viteazul” la Atena

Grecia Antică –Astronomie și mitologie

După întrunirile de la Amsterdam, octombrie 2009, Roma, martie 2010, Oradea, mai, Lyon, noiembrie 2010, Birmingham-UK, martie 2011, echipele membre ale proiectului multilateral COMENIUS – M.E.T.E.R. (Measuring the Earth Through European students’ Research and collaboration) s-au reunit marți, 10 mai 2011, la Liceul Franco Elenic Eugen Delacroix din Atena.

La întâlnire au participat Surdan David, elev în clasa aX-a, însoțit de profesorii Nicoleta Pazmany, coordonator al echipei Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și Camelia Pop.
Grecia - momentul magic
Fiecare întâlnire a fost asteptată cu emoție și interes și a fost cu adevărat unică, dar Grecia reprezintă momentul magic. Despre Grecia se poate spune fără putință de tăgadă că este leagănul civilizației europene, iar Atena reprezintă punctul culminant nu numai pentru filosofie, artă și arhitectură, dar și pentru democrație.
Miercuri, 11 mai 2011, după o scurtă deschidere festivă, ne-am grăbit să ajungem la Centrul Național de Cercetări Științifice Demokritos unde ne-am simtit ca Alice în Þara Minunilor. Ne-au fost prezentate cercetările din domeniul biofizicii și cel medical, apoi am putut urmări la microscop mostre de ADN și am fost conduși să vedem cum funcționează un accelerator de particule de tip TANDEM, cu ajutorul căruia se fac cercetări în domeniul medical sau al astrofizicii.
În cursul aceleiași zile, s-a desfășurat workshopul „Mitologie și astronomie”, cu activități pe grupe de elevi.
Seara, am fost la Observatorul Penteli unde am urmărit o prezentare despre evoluția stelelelor, iar apoi am putut face observații cu telescopul (Luna și Saturn), precum și observații cu ochiul liber pentru diferite constelații.
Joi, 12 mai, a urmat al doilea workshop, intitulat „Elefantul și furnicile” care a fost si mai incitant.
Elevii, împărțiți în cinci echipe cu numele unor filosofi și matematicieni greci (Hypatia, Pitagora, Heraklit, Thales, Euklid) au lucrat împreună, având diferite teme din sfera astronomiei, fizicii și măsurătorilor, trebuind să-și utilizeze cunoștințele și să-și pună în valoare creativitatea. Fiecare grup a fost monitorizat de câte un profesor. Prezentarea activităților s-a desfășurat de fiecare echipă în fața celorlalți.
Cel mai uimitor a fost faptul că prin munca celor 25 de furnicuțe (membrii celor cinci echipe) am asistat la realizarea elefantului (atâta informație pe care au putut-o descoperi elevii implicați în numai două ore a fost extraordinară).
Sarcinile au fost nu numai de a căuta informații, ci și de a rezolva probleme sau a găsi aplicații din teoria jocurilor, a grafurilor sau a fractalilor. Nu mi-am imaginat niciodată că așa ceva se poate face cu copii cu vârsta între 11 și 16 ani.
După-amiază, am fost la Fundația Eugenides unde am avut parte de alte surprize. Pe lângă spectacolul de la planetariu, am fost la expoziția interactivă „Știință și materiale” unde copiii, și nu numai ei, au putut realiza  experimențe în diferite domenii: electricitate, magnetism, acustică, realizarea imaginilor 3D etc. Pe când și la noi așa ceva?
Ziua s-a încheiat cu o vizită în portul Pireu, zona iahturilor.
Vineri, 13 mai, la aceeași oră matinală  (trebuia să ne trezim la 5.30 ca să ajungem la școală pe 7.30), ne-am întâlnit pentru ultimul workshop care avea să fie la fel de incitant, „Antologie palatină”. Împărțiți în aceleași echipe, elevii trebuiau de această dată să rezolve niște probleme vechi, scrise în forma unor epigrame. Ei mai trebuiau să îndeplinească și alte sarcini din domenii conexe (geografie, istorie, literatură, legate de probleme). A fost instructiv și distractivm, în același timp.
Încă o dată, am putut lua parte la altfel de lecții, care, nu numai că au trezit interesul elevilor, care s-au implicat total, dar au însemnat și multă bucurie.
După-amiază, ne-am deplasat spre centrul Atenei pentru a vizita partea istorică, începând cu celebrul Akropolis (care înseamnă orașul de sus), forumul roman, Agora antică, templul lui Hefaistos, noul muzeu Akropolis etc.
Eu am coborât din autocar la Muzeul de arheologie pentru că știam că adăpostește o comoară (pentru cei interesați de astronomie). Este vorba despre mecanismul Antikitera, construit cam în jurul anului 100 B.C., descoperit lângă insula cu același nume pe la începutul secolului XX.
 Pe 30 iulie 2008, cercetătorii au declarat că mecanismul prezentă calendarul metonic, prezicea eclipsele solare și calcula datele la care aveau loc jocurile olimpice antice. Inscripțiile de pe mecanism se potriveau cu numele lunilor din calendarele folosite în Illyria și Epirus, din nord-vestul Greciei, și cu cele folosite în insula Corfu.
Plini de emoții și cu un bagaj încărcat de informații, ne-am întors în țară cu entuziasm și cu dorința de cunoaștere mai profundă nu numai a planetei noastre, ci a întregului Univers.
Nicoleta Pazmany & Camelia Pop

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:48 Ora standard a Europei de Est