Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O ediție județeană... Special Olympics

Vineri, la sala de sport a Liceului T. „Lucian Blaga”

O ediție județeană... Special Olympics

Vineri (20 mai 2011), la sala de sport a Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea, s-a desfășurat o nouă ediție Special Olympics, de această dată județeană, coordonată de prof. Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52 din Oradea).

Protagoniștii unei asemenea întreceri Special Olympics au fost copii cu dizabilități de la șase unități de învățământ (patru grădinițe: grădinițele nr. 20, 52, 54 și Grădinița nr. 4 din Marghita și două centre școlare: CSEIS și CSEI nr. 1).
O demonstrație de dăruire!
Copiii cu dizabilități au nevoie, în permanență, de cineva. Iar acești cineva sunt educatorii unităților școlare și părinții lor, care dau dovadă de multă răbdare, înțelegere și dăruire... pentru că acești copii nu au nicio vină că au ajuns în această situație disperată.
Tinuți de mânuțe, de la caz la caz, copiii au avut de parcurs un traseu cu obstacole de tot felul. Cu zâmbetul pe buze și cu satisfacția exprimată prin gesturi, ei au învins de fiecare dată! De remarcat și de lăudat mobilizarea lor și tenacitatea manifestată de însoțitorii lor Și ei au demonstrat că atunci când vor, pot să-și depășească timiditatea și frica.
Cele șase unități de învățământ participante la manifestare au fost reprezentate, după cum urmează: de la Grădinița nr. 52, de educatoarele Burcă Emilia și Jurcan Lavinia, psihopedagogii Horga Florina și Vaida Cristina, kinetoterapeut Merțan Anturia, director – prof. Maria Nan. Grădinița nr. 20: educatoare: Teședan Elena, Chirilov Gabriela, Tanc Dorina, Cotuna Natalia, Licu Ofelia, Szasz Oltița, psihopedagogi: Gavriș Oana, Bodoni Andrea, Herman Szabolcs, kinetoterapeut Merțan Anturia, director – prof. Rodica Toda. C.S.E.I.S. Oradea: educatoare Cibu Adela, psihopedagog  Buboiu Bianca, kinetoterapeut Todea Stela, director – prof. Rodica Lezeu. Grădinița nr. 54: educatoare: Cuc  Ioana, Dume Etelca, Rada Elisabeta, Sala Simona, psihopedagogi: Tomozei  Gabriela și Corompaki Ioana, kinetoterapeut Susa Adriana, director – prof. Eleonora Curtui. Grădinița nr. 4 din Marghita: educatoare: Dan Monica, Salanta Aurora, Chiș Claudia și Barotny Maria, psihopedagog Mezei Ximena, director – prof. Valeria Costruț. C.S.E.I. nr. 1 din Oradea: kinetoterapeuți: Duluș Gaboraș Anca și Omuț Adrian, director – prof. Lucia Popa, director adjunct – prof. Carmen Ilisie. Fundația Special Olympics România a fost reprezentată de coordonatorul programului „Sportivi tineri”, dna Roxana Ossian și asistent Katharina Kiss; Roxana a înmânat la final diplomele și premiile tuturor participanților, școlilor, dar și profesorilor implicați în competiție. Partenerii speciali ai manifestării au fost prof. Lucia Ciobanu – președintele Asociației Down Oradea și Ioana Ciobanu – mesager Global International Special Olympics. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (112 poze), accesați Galeria foto: O ediție județeană... Special Olympic.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:38 Ora standard a Europei de Est