Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Luptând, veți reuși!”

Curs festiv la Finanțe și bănci

„Luptând, veți reuși!”

Un curs festiv este o sărbătoare a sufletului; explozia pregătită timp de trei ani capabilă să inunde fețele și inimile absolvenților, profesorilor și părinților cu roua și seva izvorâte din preaplinul dragostei și recunoștinței, acumulărilor și respectului pentru cei care le-au dăruit lumina minții și căldura sufletului...

Aula Magna a Universității din Oradea a făcut posibilă, joi, 19 mai 2011, întâlnirea de suflet a celor 108 absolvenți ai Facultății de Științe Economice, specializarea Finanțe și bănci. O întâmplare fericită de final la care ei, cei mai răsfățați dintre economiști, aveau să contabilizeze, prin vocea autorizată a Dafinei Leac – șeful de promoție -, realizările celor trei ani, momentele sufletești dăltuite pe banda timpului, cursuri și examene, picaterii – momente hazlii, rămase în ungherele sufletului, alături de imaginea emblematică a decanului de suflet – Dana Zăpodeanu, „care întotdeauna avea soluția perfectă pentru copiii gălăgioși și nerăbdători să iasă în pauză: un banc, un test...”
În deschidere, prodecanul facultății, prof. univ. dr. Elena Botezat, a ținut un discurs de încurajare, de orientare și recomandări. Dafina Leac a mulțumit profesorilor și părinților, în numele absolvenților, pentru toate investițiile de capital făcute în ei în cei trei ani. Așteptările și speranțele lor s-au adeverit și s-au înfăptuit, colegii au devenit prieteni, iar profesorii, mentori. „Am fost bombardați cu proiecte, lucrări, referate și examene solicitante, însă toate aceste provocări ne-au dat oportunitatea de a crește și de a ne dezvolta pe plan profesional... Realitatea ne-a dat o lecție dură, și cu atât mai mult noi, care am trăit această realitate, trebuie să știm prețui ceea ce avem AICI și ACUM. Prieten drag, Dani (Ile Alexandru Daniel), nu te vom uita niciodată, iar ziua de azi ți-o dedicăm ție...”
După citirea listei celor care le-au fost profesori, a cuvântat decanul lor de suflet, cel mai apropiat și îndrăgit sufletului lor. Conf. univ. dr. Daniela Zăpodeanu și-a structurat intervenția în două secvențe, una de politică monetară, iar cealaltă, socială, de suflet. „Eficiența politicii monetare depinde de așteptările (anticipațiile) pe care agenții economici le au pentru viitor, iar aceste așteptări se conturează în funcție de interesele proprii, de politica monetară și economică în general condusă de autorități... Și ce ne facem când toate acestea (instrumente și obiective – n.n.) și rezultatele nu apar? Avem de făcut trei lucruri: să avem credință că va fi bine, să avem credință că vom avea putere și să avem credință că nu vom părăsi credința”. Citându-l pe George Coșbuc, doamna Zăpodeanu și-a încheiat intervenția cu două atenționări: faptul că viața e foarte grea și că în afara părinților, nimeni nu le va așterne flori la picioare, dar nici părinții nu pot fi tot timpul cu ei, așa încât, nu le rămâne decât să lupte: „luptând, veți reuși!”
„Fiți finanțiști autentici!”
Din afara activității didactice, a fost invitată la microfon „o doamnă cu suflet mare și realizări pe măsură” (vorba doamnei Dana Zăpodeanu) – ec. Lucia-Ana Pojoca (director executiv al Băncii Transilvania), cunoscută și îndrăgită în mediul academic prin deschiderea și sprijinul pe care le manifestă pentru studenții și absolvenții Universității din Oradea. Mai mult de jumătate din cei 250 de angajați ai băncii cu studii superioare sunt absolvenți ai Facultății de Științe Economice din Oradea... Directorul executiv și-a exprimat bucuria de a le fi alături la absolvire, felicitându-i, deopotrivă pe ei, pe profesorii care i-au îndrumat (considerați drept „maeștri făuritori de aripi”), dar și pe părinți. În cuvântul rostit, Domnia sa i-a îndemnat să fie mândri de facultatea absolvită, să aibă încredere în forțele proprii, să fie hotărîți, optimiști și tenace... „Aveți nevoie de mult succes, de oportunități și șanse în cariera voastră, fiți hotărîți în ceea ce v-ați propus, aveți curaj în abordarea carierei, răbdare și modestie, urcați gradual pe scara evoluției profesionale, cu optimism și tenacitate. Provocarea adevărată înseamnă asumarea de responsabilități... Fiți finanțiști autentici!”
Lector univ. dr. Corneliu Bențe (îndrumătorul de an) a strigat pentru ultima oară catalogul, s-au făcut poze și s-au oferit flori profesorilor.
Anul acesta, la nivelul Facultății de Științe Economice, la cele șase specializări, au absolvit 541 de cursanți (108 la Finanțe și bănci, 94 – Contabilitate și informatică de gestiune, 69 – Afaceri internaționale, 85 – Management, 70 – Marketing, 76 – Economia comerțului, serviciilor și turismului (la Oradea și 39 - la Beiuș).
După un curs festiv emoționant și un banchet pe cinste, îi așteaptă sesiunea de examene (23 mai – 5 iunie) și licența (28-29 iunie), dar și doi ani de masterat, pentru cei ce doresc să-și desăvârșească studiile de lungă durată, urmați de doctorat în economie (pe Finanțe nu există, deocamdată la tânăra facultate orădeană, care împlinește 20 de ani). Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Luptând, veți reuși!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:50 Ora standard a Europei de Est