Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii de la „Betel”, vrednici de toată lauda!

Voluntariatul – un exercițiu de democrație

Elevii de la „Betel”, vrednici de toată lauda!

Voluntariatul este o activitate a cărei importantă a devenit tot mai vizibilă în zilele noastre, presupunând implicarea oamenilor în problemele societății.

Tinerii trebuie să participe la acțiuni de voluntariat, căci doar așa își formează o conștiință socială, învață să se gândească la celălalt, învață căldura relațiilor umane și valoarea prieteniei. Considerăm că școlile și chiar familiile ar trebui să facă  mai multă educație în rândul tinerilor în spiritul unei cetățenii active.
 Această campanie a voluntariatului nu ne-a lăsat indiferenți nici pe noi, elevii și profesorii de la Liceul Teologic Penticostal „Betel” din Oradea. Prin urmare, am desfășurat, în colaborare cu ASCO - Centrul Unic de Voluntariat Comunitar Oradea, câteva activități cu impact destul de mare în ce-i privește pe beneficiari.
 Marți, 9 mai 2011, elevii claselor a V-a A, a V-a B și a VI-a A, coordonați de către dnele diriginte, Gabriela Chișiu, Codruța Bota și Mihaela Prodescu, au inițiat și au participat la câteva acțiuni de igienizare a spațiilor verzi din jurul liceului și din Parcul Muncitoresc. Tot la acțiune de igienizare, dar vineri, 13 mai 2011, în pădurea Felix, au participat și elevii clasei a IV-a A, coordonați de înv. Daniele Oros. Plini de elan și cu un „desăvârșit” simț civic, înarmați cu mănuși și saci menajeri, elevii și-au făcut datoria, mândrindu-se cu „recolta” lor și cu faptul că s-au dovedit utili în acțiuni de gospodărire a spațiilor verzi și a locurilor de joacă. Fotografiile făcute „la cald” sunt extrem de grăitoare… Elevii au participat cu mult entuziasm, mai ales că au lucrat în echipă și au înțeles că este bine să menții curățenia ca să te poți bucura de priveliștea unei păduri, a unui parc, a unei străzi mult mai curate.
Joi, 12 mai 2011, în cadrul Săptămânii Voluntariatului, doamna profesoară Cornelia Tirla, împreună cu opt elevi de la Liceul Teologic Penticostal „BETEL”, Oradea și-au îndreptat atenția înspre copiii cu probleme neuropsihiatrice din cadrul Spitalului Clinic de Neuro-psihiatrie Infantilă Oradea. Aceștia au petrecut două ore alături de copiii spitalizați, jucându-se cu ei, desenând și oferindu-le câteva produse lactate și de patiserie. A fost un  lucru extraordinar să transmitem iubire și totodată să primim iubire.
Luni, 9 mai 2011, un grup de 12 elevi din clasa a XII-A de la Liceul Teologic Penticostal „Betel”, însoțiți de diriginta lor, prof. Medrea Ana-Camelia, au vizitat copiii din grupa de preșcolari de la Centrul temporar de zi din str. Tr. Lalescu nr. 3. Elevii au socializat cu copiii, au desenat și colorat împreună cu ei, le-au cântat și i-au învățat câteva cântecele pentru copii, iar copiii au fost încântați să-i învețe pe elevi câteva dintre jocurile știute de ei. La final au umflat împreună baloane, iar copiii din Centru au primit mici cadouri de la elevi. Elevii Liceului Teologic au fost foarte încântați de vizită, fiind bucuroși să aducă un zâmbet pe fața micuților și și-au exprimat dorința de a mai veni și altădată în vizită la centru și de a mai participa la acțiuni similare.
Convinși că „dăruind vei dobândi”, elevii clasei a IX-a A, coordonați de dirigintă, prof. Vereș Gabriela, și-au propus, pentru Săptămâna Voluntariatului, pregătirea unor pachete de alimente destinate unor familii mai nevoiașe. Astfel, acțiunea a demarat la începutul săptămânii, când elevii au dat startul colectării de alimente, pentru ca joi să le împacheteze și să stabilească cui le vor distribui. Activitatea s-a bucurat de un real interes din partea elevilor, aceștia văzând în ea oportunitatea de a veni în sprijinul unor semeni mai puțin „favorizați” de soartă, de a te implica în viața comunității. Nimic nu se compară, au concluzionat ei, cu sentimentul de împlinire pe care îl trăiești când vezi că cineva se bucură de ceea ce faci tu. (Gabriela CHIȘIU)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii de la „Betel”, vrednici de toată lauda!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:28:53 Ora standard a Europei de Est