Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concurs cu premii (nr. 3)

„Să învățăm să circulăm corect” (IV)

Concurs cu premii (nr. 3)

1. Ce le este interzis bicicliștilor?
a.Să circule fără a ține cel puțin o mână pe ghidon și ambele picioare pe pedale;
b.Să circule în spatele autovehiculelor la o distanță mai mică de 25 de metri;
c.Să circule atunci când partea carosabilă este acoperită de polei.

2. Cum semnalizează bicicliștii intenția de a schimba direcția de mers?
a.Cu brațul întins orizontal;
b.Cu brațul întins către înainte;
c.Prin balansarea brațului în plan vertical.
3. Până la ce vârstă copiii pot fi transportați pe biciclete care au suport special așezat în față?
a.Până la 10 ani;
b.Până la 8 ani;
c.Până la 7 ani.
Răspundeți, alegând variantele corecte la cele trei întrebări.
Așteptăm răspunsurile voastre pe adresa: ovidanm@yahoo.com
Nu uitați să ne scrieți:
Numele și prenumele vostru, localitatea, școala, clasa, telefonul (la care vă putem contacta).
Despre premii
Se vor acorda câte trei premii I, II și III, constând în sume de bani, cupe și diplome, precum și mențiuni, în diplome.
Materialul din care veți primi întrebări săptămâna viitoare:
Folosirea  mijloacelor  de  transport  în  comun
Mijloacele de transport în comun folosite de către elevi sunt: autobuzele, microbuzele, tramvaiele, troleibuzele sau alte vehicule destinate și amenajate pentru astfel de transport.
Când un pieton folosește mijloace de transport în comun, el devine călător sau pasager.
Călătorii au următoarele îndatoriri: să nu urce, să nu coboare și să nu deschidă ușile autovehiculului în timpul mersului; să nu călătorească pe scările sau părțile laterale ale caroseriei tramvaielor, troleibuzelor, autobuzelor sau ale altor mijloace de transport, ori stând în picioare în caroseria autocamioanelor sau remorcilor; să nu distragă prin discuții atenția conducătorilor de autovehicule de transport în comun.
Momentele mai importante în folosirea mijloacelor de transport în comun sunt: așteptarea în stație, urcarea, călătoria și coborârea.
Reguli de așteptare în stații
Stațiile mijloacelor de transport în comun sunt semnalizate prin indicatoare sau marcaje speciale. Așteptarea se face pe trotuare sau sub copertine special amenajate. Acolo unde nu există trotuare, așteptarea mijloacelor de transport în comun se face numai în afara părții carosabile. Așteptarea se face până în momentul în care mijlocul de transport în comun a oprit în stație și s-au deschis ușile.
Reguli de urcare în mijloacelor de transport în comun
La vehiculele cu două sau mai multe uși, urcarea se face, de regulă, prin ușa din spate în dreptul căreia, de altfel, este scris „URCARE”. Nerespectarea acestei reguli produce întârzierea plecării din stație și dereglarea circulației mijloacelor de transport în comun.
Reguli de călătorie
După urcare, pasagerii trebuie să înainteze rapid în interiorul autovehiculelor, pentru a da posibilitatea și celor aflați jos să urce. Normele morale obligă tinerii să ofere loc pe scaune persoanelor invalide, mai în vârstă sau cu copii în brațe. În același timp, acest gest este pentru elevi și un act de respect și de politețe.
Reguli de coborâre
Coborârea se face pe ușile special destinate acestui scop, pasagerii trebuind să se apropie din timp de ușa de coborâre. Politețea îi obligă pe elevi să aștepte coborârea călătorilor mai în vârstă, iar pe cei bătrâni sau pe cei cu infirmități fizice să-i ajute la coborâre.
Din clipa coborârii pasagerul a redevenit pieton și trebuie să se supună altor reguli de circulație.

prof. Virgil Matei,

Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:09:45 Ora standard a Europei de Est