Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gala olimpicilor și gala ținutelor eco

„Primăvara eco” la „Mihai Viteazul”

Gala olimpicilor și gala ținutelor eco

Directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, dl prof. dr. Ruben Filimon și catedra de Protecția Mediului ne-au invitat, joi, 12 mai 2011, la „Primăvara eco”.

Un eveniment la care s-a făcut bilanțul la încheierea cu succes a unui proiect de mediu și lansarea unui alt proiect, cu titlul „Educație pentru mediu prin activități extracurriculare în școală și în comunitate”, finanțat de Primăria municipiului Oradea, având ca parteneri Administrația Națională Apele Române – Administrația Bazinală de Apă Crișuri Oradea și Agenția pentru Protecția Mediului Bihor.
În partea a doua a manifestării, cei mai tari olimpici de la Protecția Mediului care s-au întors laureați de la etapa națională au fost felicitați și premiați cu diplome. În acest an, la nivel de colegiu s-a înregistrat o performanță fără precedent: toți cei șapte participanți la etapa națională a olimpiadelor și concursurilor pe meserii s-au întors laureați (un premiu I – Toma Darian Cătălin Vasile; o medalie de bronz – Gavril Zaica; două premii III – Telegdi Eunike și Laura Antal; trei mențiuni – Drăgan Ana Mihaela, Ioana Suciu și Iosif Ștefoi). Și dacă la cei șapte o mai adăugăm pe Maria Andrei (locul III) la Olimpiada națională a sportului școlar, obținem tabloul complet al olimpicilor naționali în 2011.
O manifestare de ținută s-a încheiat cu Gala ținutelor eco, realizate din materiale reciclabile de către patru echipe de elevi, în cadrul concursului național „Școli pentru un viitor verde”.
„Vin cu multă plăcere la o școală de calitate...”
Prezent la eveniment, generalul adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl prof. Nicolae Ungur, avea să-și exprime bucuria de a participa la „Primăvara eco”. „Vin cu multă plăcere la o școală de calitate, dată de rezultatele pe care elevii le-au obținut la fiecare olimpiadă, etapă națională. Așa cum s-a întâmplat și anul acesta. Salut închiderea unui proiect și deschiderea unui alt proiect de mediu. Suntem parte integrantă a mediului. Așadar, să ne îndreptăm atenția spre natură, ocrotind-o și ajutând-o să se regenereze acolo unde am stricat, defrișând-o...”
Ceilalți doi invitați, Raluca Strati - reprezentant al ANAR – Administrația Bazinală de Apă Crișuri Oradea și Alina Manolescu – director al Centrului de Informare European din cadrul Universității AGORA, s-au arătat încântați de acțiunile și rezultatele obținute de elevii și profesorii colegiului, considerându-le drept „un suport valoros”, respectiv „un drept fundamental al omului de a trăi într-un mediu sănătos”...
Investigarea malurilor râului Crișul Repede...
Coordonatorul echipei de proiect, dna prof. ing. Marinela Filip a prezentat echipa de proiect (din care mai fac parte: ing. Marcela Mihoc, directorul colegiului – prof. dr. Ruben Filimon, directorul adjunct – prof. Mihai Bacoș, ec. Teodora Pop, inspector școlar – ing. Florian Mieluț și elevii de la profilul Protecția Mediului), scopul, obiectivele și activitățile principale.
„Prin acest nou proiect urmărim educarea elevilor în spiritul utilizării raționale a resurselor naturale, conștientizarea și informarea elevilor cu privire la necesitatea implicării lor în activități de voluntariat, campanii de igenizare și în activități practice de investigare și cercetare a ecosistemelor.”
Dintre activităpțile principale enumerate de coordonatorul de proiect, am reținut: Investigarea malurilor râului Crișul Repede pe sectorul pod CFR Calea Clujului – pod CFR Ioșia pentru depistarea surselor de poluare; acțiune de investigare de debit, prin măsurători de nivel și viteză în diferite puncte ale râului cu participarea unor specialiști din cadrul ANAR; acțiuni de igienizare a secțiunilor aferente studiului; acțiuni de prelevare de probe de apă în scopul analizării compoziției biologice și chimice cu ajutorul truselor de teren din dotare; organizarea unor sesiuni de informare, cu participarea unor specialiști de la Agenția pentru Protecția Mediului Bihor și ANAR – Agenția Bazinală de Apă Crișuri Oradea; realizarea unui DVD cu prezentarea rezultatelor proiectului.
După prezentarea în power point a activităților „verzi” de către prof. Ramona Maghiar și premierea olimpicilor naționali, reprezentanții a patru echipe de elevi și-au prezentat ținutele eco, realizate din materiale reciclabile în cadrul concursului național „Școli pentru un viitor verde”.
La finalul „unui eveniment de marcă”, considerat și apreciat astfel de directorul colegiului, aveam să luăm cunoștință despre alte două evenimente ai căror protagoniști sunt tot elevii colegiului: examenul de certificare a competențelor profesionale, pentru elevii clasei a XI-a J, secția maghiară, specializarea cofetar, iar celălalt eveniment: o acțiune extrașcolară, intitulată „Din bucătăria zonală”, ai cărei protagoniști au fost elevii din a XIII-a I, specializarea tehnician în gastronomie, secția română. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Gala olimpicilor și gala ținutelor eco.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:08 Ora standard a Europei de Est