Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Călători prin Dacia romană

Pe urmele cuceritorilor romani în Dacia

Călători prin Dacia romană

Pentru elevii epocii contemporane, deprinși să descopere lumea mai mult prin intermediul calculatorului decât cu pasul, inițiativa profesoarelor Otilia Filip, Ban Valeria și Cioară Ancuța de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea de a participa la o excursie tematică: pe urmele cuceritorilor romani în Dacia, a fost foarte bine primită.

Dincolo de scopul recreativ ce dă farmec oricărei excursii, s-au urmărit și scopuri informative și educative ce au vizat aprofundarea cunoștințelor legate de geografia și istoria patriei, cât și de fundamentele istorice și religioase ale culturii, de descoperirea naturii și de aprofundare a cunoștințelor dobândite în cadrul orelor de istorie și geografie.
În dimineața zilei de 10 mai, grupul alcătuit din elevi din diverse clase (a X-a, a XI-a și a XII-a) a pornit din fața școlii urmând traseul stabilit pe ruta: Oradea – Jiou – Porolissum – Zalău.
Astfel, prima oprire am făcut-o la Grădina botanică „Vasile Fati”de la Jibou.
Grădina botanică are o suprafață de 30 de ha și cuprinde peste 5.000 de specii provenite de pe toate meridianele lumii. Elevii au fost impresionați de frumusețea sectoarelor (cel mai spectaculos fiind sectorul japonez), dar și de complexul acvaristic și sectorul zoologic.
Următorul popas l-am făcut la Porolissum, castrul roman de lângă Moigrad, județul Sălaj.
Pentru un roman, Porolissum era sinonim cu capătul lumii. Aici începea unul dintre cele mai lungi drumuri care duceau la Roma. La doi pași, dincolo de limesul de pe Meseș, se întindea barbaricum. În spate - siguranța și confortul unei civilizații sofisticate, în față – o  mare de seminții războinice - cvazi, daci liberi, mai apoi goți și carpi - privind lacom spre bogățiile imperiului. Între cele două lumi, o linie de ostași, trăind cu o mână pe pilum și cealaltă pe scutum.
Porolissum a fost un oraș roman din Dacia. Stabilit ca tabără militară în anul 106 d.Hr., în timpul războaielor daco-romane ale lui Traian, orașul s-a dezvoltat repede prin intermediul comerțului cu băștinașii daci, și a devenit capitala provinciei romane Dacia Porolissensis. Situl este unul dintre cele mai mari și mai bine păstrate din România. Se găsește pe Măgura Pomăt de pe teritoriul satului Moigrad-Porolissum.
Remarcabilă este explicarea eficientă, în limbaj simplu și cu ajutorul unor reconstituiri 3D, a aproape fiecărui obiectiv, prin intermediul unor panouri metalice în română și engleză. Cu ajutorul acestora este ușor să îți faci o idee despre ce însemna viața la capătul lumii romane. (Otilia Filip)

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:24:20 Ora standard a Europei de Est