Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Amintiri unicat

De la Oradea la Sibiu, Brașov, Sinaia…

Amintiri unicat

Excursia pe care am organizat-o (prof. de limba română, Mihaela Fildan și profesor diriginte, Ivan Daniel), în perioada 29 aprilie - 1 mai, cu clasa a lX-a A de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, a oferit elevilor prilejul de a vizita unele dintre cele mai cunoscute monumente istorice și orașe din România, precum: Sighișoara, Sibiu, Brașov, Alba Iulia, Castelul Peleș din Sinaia, Castelul Bran, Cetatea Râșnov.

Ne-am bucurat împreună de un timp bun, menit atât pentru a realiza o unitate mai bună în relațiile colegiale, cât și pentru a îmbogăți cunoștințele culturale ale elevilor participanți. Timp de trei zile  am urmărit cum natura picta pentru noi imagini de o infinită splendoare.
Eleva mea, Ema Colța, și-a adus aminte de Vasile Ghica care spunea că nici natura și nici poporul nu și-au semnat capodoperele. Noi am rămas plăcut impresionați pe întreaga durată a acestei activități, în care, pot spune, am admirat „capodoperele” pe care natura avea să ni le descopere.
Castelele au înviat pentru fiecare vizitator și au înflorit în inimile acestora respectul pentru valoare și trecut. Învăluit în mister, Castelul Peleș ne-a primit cu o atmosferă boemă, calmă și enigmatică. Nu e locul căruia să-i descoperi dintr-o dată toate tainele. Cu un acord tacit, vizitatorii au înțeles suferința, firea sensibilă a reginei, dar și  tăria de caracter, demnitatea regelui. Toate șopteau o poveste veche, dar care continuă între zidurile castelului. Totul e învăluit în mister. Numeroasele camere au amintit de prietenii de seamă ai casei precum: Vasile Alecsandri, George Enescu. Toți aceștia și încă mulți alții, știuți pe nume sau neștiuți, țes istoria. Eram mândri că suntem români. A fost atât de frumos!!!
Am vizitat apoi orașe și cetăți: cetatea Râșnov, castelul Bran, Dumbrava Sibiului, cel mai mare muzeu în aer liber, Alba Iulia, Brașov, Sibiu, Sighișoara- care, de asemenea, au impresionat prin stilul arhitectonic și căldura specifică. Lângă pietrele reci, pe băncile liniștitoare, printre arborii seculari, peste apele albastre și chiar în văzduhul înseninat am  lăsat gândurile  noastre bune ca niște pietre vii de aducere-aminte.
Peste ani, ne vom aduce aminte de  aceste momente plăcute, care s-au sădit durabil în ființele noastre. Poate că nu vom mai ști locul, poate că imaginea va fi neclară, dar ni s-au întipărit în minte pentru totdeauna trăirile unice, farmecul și gingășia lucrului frumos făcut împreună, ca într-o adevărată echipă, trupă de adunat amintiri unicat.  
Nimic altceva nu poate fi zis în încheiere, decât că am înțeles încă o dată maxima așezată și în camera de zi a regelui Carol I: „NIHIL SINE DEO”. (Mihaela Fildan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:42 Ora standard a Europei de Est