Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Un salut către toți cetățenii Europei!”

„9 mai - România în Europa”

„Un salut către toți cetățenii Europei!”

Moto: „Istoria, pe scurt, este o analiză a trecutului cu scopul de a înțelege prezentul și de a ne călăuzi comportamentul în viitor”. (Sidney E. Mead)

Fiecare filă din istorie are însemnătatea sa. O dată importantă din filele Istoriei naționale este și 9 Mai, zi cu triplă semnificație pentru poporul român. Pe lângă Ziua Independenței de Stat a României, proclamată în 1877, românii sărbătoresc Victoria Coaliției Națiunilor Unite în cel de-al Doilea Război Mondial la 9 mai 1945, dar și Ziua Europei.
Cu ocazia zilei de 9 mai, Școala cu clasele I-VIII din Săliște de Vașcău a organizat o activitate cu titlul „9 mai - România în Europa”, activitate extrașcolară care face parte din proiectul educațional cu același titlu inițiat de dna director - profesor Păunescu Rodica și pus în undă de prof. Baciu Janina, Macavei Cosmin Dacian și Blaj Andrei, având ca parteneră Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bogdan” din Vașcău, reprezentată de dna director – prof. Laza Liliana.
La activitatea de luni, i-am avut ca oaspeți pe partenerii noștri de la Vașcău și pe primar comunei Criștioru de Jos, dl Onica Nicolae, care ne-a onorat cu prezența. Fiecare invitat a fost întâmpinat cu pliante denumite sugestiv „Un salut către toți cetățenii Europei!”, în care au putut regăsi formulele de salut în toate limbile statelor membre UE.
Activitatea a avut loc în sala de sport a Școlii din Săliște de Vașcău unde a fost organizată o expoziție cuprinzând pliantul „Europa este casa mea”, harta Europei, stegulețele statelor din UE, realizate de elevii claselor I-IV, desene și lucrări ale copiilor de la cele două școli.
Manifestarea a fost deschisă de doamna director care a salutat distinșii invitați și dragii noștri parteneri. Urmărind prezentarea în power point, am descoperit tripla semnificație a zilei de 9 Mai și un scurt istoric al constituirii UE; activitatea a continuat cu momente artistice: intonarea Imnului național și a Imnului UE, recitarea unor versuri sugestive pentru toate statele UE, sub genericul „Vorbesc copiii Europei!” Eforturile și prestația au fost răsplătite cu diplome de participare înmânate protagoniștilor celor două școli partenere.
În concluzie, prin activitățile școlare și extrașcolare organizate cu prilejul zilei de 9 mai, ne-am dorit ca elevii să-și însușească, prin metode interactive și mijloace diverse, noi cunoștințe privind semnificațiile acestei zile, noi cunoștințe despre statele membre ale Uniunii Europene, precum și promovarea valorilor Uniunii Europene: demnitate, libertate, democrație, egalitate, statul de drept, respectarea drepturilor omului și toleranță. (Janina Baciu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:28 Ora standard a Europei de Est