Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Teoria jocurilor, contagiunea financiară și filtrele Kalman... cu Marcel Boloș

Vineri, la hotel „Ramada”, despre teoria haosului, dinamica nelineară,

Teoria jocurilor, contagiunea financiară și filtrele Kalman... cu Marcel Boloș

Vineri (6 mai 2011), la hotel „Ramada” din Oradea, Marcel Boloș, manager de proiect, a lansat proiectul „Cooperarea transfrontalieră pentru dezvoltarea regională durabilă prin instruirea în comun a cercetătorilor în dinamica neliniară”.

Proiectul este implementat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 (www.huro-cbc.eu) și este finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, completat de co-finanțarea națională a celor două state membre participante în program, Ungaria și România. Obiectivul general al programului este de a apropia actori economici, persoane și comunități, cu scopul de a exploata mai eficient oportunitățile oferite de dezvoltarea comună a zonei de frontieră.
Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea, în parteneriat cu Universitatea din Debrețin, implementează, în perioada decembrie 2010 - noiembrie 2011, proiectul „Cooperare transfrontalieră pentru o dezvoltare regională durabilă prin instruirea în comun a cercetătorilor în dinamica neliniară” - HURO/0901/206/2.2.3, acronim LINDIN.
Obiectivul general al proiectului este crearea unui grup de cercetători specializați în modelarea economică dinamica neliniară care vizează dezvoltarea regională. Obiectivele specifice se referă la formarea în comun a cercetătorilor din regiunea transfrontalieră Bihor - Hajdu Bihar, în domeniul dinamicii neliniare prin: teoria haosului, geometrie fractală, teoria jocului evoluției, cu aplicabilitate în dezvoltarea regională, aplicarea competențelor dobândite prin cercetarea dinamicii neliniare în modele de dezvoltare regională, precum și elaborarea unui manual de curs în dinamică neliniare pe trei domenii majore: teoria haosului, geometrie fractală, teoria jocului evoluției.
Grupul țintă al proiectului este format dintr-un număr de 10 cercetători provenind din Facultățile de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea și a Universității din Debrețin, care vor participa la un program training de 12 luni în dinamica neliniară. Beneficiarii direcți ai rezultatelor proiectului vor fi cele două județe Bihor și Hajdu Bihar, care vor beneficia de un studiu de cercetare în dezvoltarea regională, realizat prin aplicarea modelării dinamicii neliniare.
Rezultatele acestui proiect sunt 10 cercetatori instruiți în domeniul dinamicii neliniare, prin trei cursuri organizate în acest domeniu, patru autorități locale și 10 companii private beneficiare a rezultatelor cercetării, o carte publicată sub egida editurii Universității din Oradea și a editurii Universității din Debrețin, având ca și conținut rezultatele cercetărilor efectuate privind indicatorii comuni utilizați pentru modelarea creșterii economice în demeniul public și privat.
Valoarea totală a proiectului este de 48.925,6 euro, din care 31.225,6 euro reprezintă cheltuielile eligibile ale Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea. (Olimpia & Ovidiu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:17 Ora standard a Europei de Est