Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna Campaniei Globale pentru Educație

(2-8 mai 2011)

Săptămâna Campaniei Globale pentru Educație

La Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir”, Oradea s-a desfășurat, în săptămâna 2-8 mai 20011, Campania Globală pentru Educație.

Coordonatorul național al Campaniei este Organizația Salvații Copiii, iar parteneri au fost Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Centrul municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, Centrul Romilor pentru Intervenție Socială și Studii „Romani Criss”, Centrul Educația 2000+, Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională „Step by Step”, Asociația Ovidiu Rom, World Vision România, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar și Federația Sindicatelor Libere din Învățământ.
La nivel național, Organizația Salvați Copiii intenționează ca, în cadrul campaniei din acest an, să pună accentul pe consecințele neparticipării la educație a femeilor și fetelor, abordând legătura dintre această neparticipare și fenomene cum ar fi traficul de persoane, egalitatea de șanse pe piața muncii, mortalitatea și morbiditatea infantilă, abandonul copiilor în maternități și spitale etc.  
În acest an, la nive
l internațional, Campania își propune să atragă atenția opiniei publice asupra importanței accesului la educație al femeilor și fetelor, lansând un apel către toate statele să aloce resursele necesare, să ia măsurile oportune și să dea dovadă de sprijin activ astfel încât femeile și fetele să aibă șanse egale în domeniul educației.
Coordonatorul Campaniei Globale pentru Educație la nivelul Școlii cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir”, Oradea a fost prof. Diana Nichita, responsabil C.E.A.C. pe școală (Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității în învățământul preuniversitar). Cadrele didactice și elevii școlii au susținut dreptul la educație al fiecărei persoane și al fetelor și femeilor în mod special.
Activitățile derulate în cadrul Săptămânii Globale pentru Educație au avut sprijinul, aportul și implicația conducerii unității școlare, prin dna prof. Codău Teodora (director) și dna prof. Szekely Erszebet (dir. adj.). În ordinea derulării lor activitățile Campaniei au fost:
Marți, 3 mai 2011: „Ce înseamnă pentru mine accesul la educație pentru fete și femei” – activitatea a fost desfășurată la clasa I B; „Testimoniale și pledoarii pentru educație” (clasa a VII-a B) și „Opinia noastră” (clasa a VIII-a A).
Miercuri, 4 mai: „Ce înseamnă pentru mine accesul la educație pentru fete și femei” (clasa a VI-a B, a VII-a A și elevii clasei a II-a C și a III-a A și-au adus contribuția alături de dnele înv. Florica Popuș și Mariana Pința; la activitatea clasei a VI-a A a participat ca invitat și consilierul școlii dna prof. Ana Radu).
Joi, 5 mai: lecția „Marea povestire”.  În cadrul acestei lecții participanții au analizat importanța accesului la educație pentru fete și femei (elevii clasei a IV-a C, înv. Coșarcă Tatiana). Invitații acestei activități au fost dna Cherteș Viorica, președinta Asociației Femeilor Ortodoxe din Episcopia Oradiei, dna Raț Voichița – membră a aceleiași asociații, asistentul medical al școlii, dna Staniș Cornelia. La clasa a VI-a A s-a desfășurat activitatea în cadrul căreia au fost prezentate și dezbătute cazuri din comunitatea locală în care neparticiparea la educație a influențat decisiv destinul unor fete/ femei sau al familiilor acestora. La activitate au fost prezenți, ca invitați, dna Mânzu Ana (inspector A.S.C.O. Oradea și voluntar Focus - București), dna Firez Mariana (reprezentant al Comitetului de părinți pe clasă), dna prof. Galiș Viorica, precum și foști elevi ai școlii.
Vineri, 6 mai: „Exemplele de lângă noi” - la activitatea clasei a IV-a D (înv. Doina Lung) a fost invitată dna Arădău Andrada, care a vorbit copiilor despre beneficiile educației, dar și despre consecințele abandonului școlar. La clasele a II-a A (înv. Maghiari Liliana) și a IV-a A (înv. Capotă Maria), invitat a fost profesorul de sprijin al școlii, dna Puriș Ana.
Să respectăm și să aplicăm sloganul campaniei: „Este un drept!/ Fă-l să fie drept!/ Educație pentru fete și femei!” (Diana Nichita)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:27 Ora standard a Europei de Est