Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Energie nucleară, de ajuns!”

CERNOBÂL – 25 de ani

„Energie nucleară, de ajuns!”

La 26 aprilie 1986 a avut loc cel mai grav accident nuclear din istorie, cu consecințe majore asupra sănătății publice și a mediului înconjurător, precum și cu urmări sociale și economice importante.

După 25 de ani de la accident, termenul „Cernobâl” a intrat în conștiința colectivă, căpătând proporțiile unui mit. Efectele accidentului de la Cernobâl nu pot fi minimalizate, însă, chiar și astăzi, nu există o opinie comună în privința impactului asupra sănătății umane. Numărul total de decese variază, în funcție de sursă, de la câteva zeci de cazuri până la câteva milioane, la fel ca și numărul de cancere sau de malformații congenitale.
În cadrul proiectului național „Cernobâl - 25 de ani”, școlile partenere, între care se numără și Liceul Teologic Baptist „Emanuel” și Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, au desfășurat mai multe activități menite să atragă atenția societății civile cu privire la pericolul pe care îl reprezintă sectorul nuclear.
Pentru a comemora 25 de ani de la catastrofala explozie nucleară de la Cernobâl, elevii claselor IX-XI ai Liceului Teologic Baptist „Emanuel”, coordonați de către dna prof. Iștoc Ramona, în colaborare cu elevi ai Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, coordonați de către dna prof. Filip Marinela, au organizat o manifestare, în sala de nunți a Bisericii Baptiste „Emanuel” Oradea, în data de 29 aprilie, având ca și invitat special pe dna ing. Loredana Tîrț, consilier în cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor.
În prima parte a întâlnirii, dna ing. Loredana Tîrț, le-a vorbit elevilor despre instituția pe care o reprezintă, atribuțiile acesteia, precum și despre problema radioactivității la nivel global, dar și local, oferindu-le o serie de exemple sugestive pentru tematica abordată.
  Manifestarea a cuprins și o expoziție-concurs de postere, afișe, planșe cu tema „Energie nucleară, de ajuns!” la care au participat elevi din clasele IX-XI. De asemenea, mai multe echipe de elevi din clasa a XI-a A și B, din cadrul liceului gazdă, au pregătit prezentări în power point despre explozia nucleară de la Cernobâl, dezastrul din Japonia, cu accent pe centrala nucleară de la Fukushima, precum și despre radioactivitatea din Bihor.
Au fost distribuite și pliante elevilor participanți, având ca și temă „Miturile energiei nucleare în România”. La sfârșitul întâlnirii, dl prof. Buleandra Constantin, director al Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea, împreună cu dna ing. Loredana Tîrț și dna prof. Ramona Iștoc au stabilit câștigătorii expoziției-concurs „Energie nucleară, de ajuns!” lucrările premiate urmând să fie trimise la Grupul Școlar „Ovid Densușianu”, din Călan, școala coordonatoare a proiectului național, care va organiza o expoziție cu lucrări ale elevilor din toate școlile partenere. (Ramona Iștoc)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Energie nucleară, de ajuns!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:41 Ora standard a Europei de Est