Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul internațional „Mereu împreună”

Vineri, de la Micherechi la „Ghibu”

Proiectul internațional „Mereu împreună”

Între Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea și Școala din Micherechi (Ungaria) de derulează, de ani buni, cu succes, proiecte internaționale cu autofinanțare, de parteneriat educațional extracurricular.

Vineri (29 aprilie 2011), i-am găsit din nou împreună. Partenerii din Micherechi au venit în vizită la partenerii lor de proiect de la Lic. T. „Onisifor Ghibu”. În cadrul proiectului „Mereu împreună”, ei îi mai au ca parteneri și pe cei de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”. Potrivit calendarului activităților, în martie, reuniunea s-a ținut la Micherechi (meci de fotbal, donare de cărți, spectacol de majorete și dans modern); acum, la final de aprilie, partenerii s-au reunit la Oradea, la „Ghibu”; în luna mai, pe 9 mai, se vor reîntâlni la „Lucian Blaga”, în și de „Zilele școlii”, precum și la Băile 1 Mai. În luna iunie, este programată o excursie la Boga.
„Scopul proiectului nostru este crearea unei alternative de petrecere a timpului liber al elevilor, altfel decât le oferă televizorul, internetul și mediul apropiat...”, ne-a declarat prof. Rodica Marian.
Oaspeții din Ungaria (elevii din clasele a IV-a și a VII-a), însoțiți de prof. Ruja Zoltan, Ruja Eva, Anna Ardelean, Maria Pușcar, Anna Bogyo și Eva Petruszan, au fost primiți cu mult drag de elevii claselor a II-a A și B (îndrumați de înv. Aurelia Vesa și Ana Goidaci), a IV-a F (înv. Iosif Româneac), de directorii adjuncți – prof. Ioan Pirtea și Dana Marinău, precum și de prof. Rodica Marian (interlocutorul nostru).
Spectacol de lumină și culoare
Reuniți în cocheta sală festivă a liceului, gazdele le-au prezentat câteva momente artistice de top: Ioana Borodan (mica vedetă a clasei a II-a A) a interpretat în două reprize, cântece cu care a avut succes la preselecția pentru „Mamaia copiilor”; elevii dnei prof. de religie Rodica Marian ne-au impresionat cu sceneta „Virtuțile creștine”, iar artiștii dnei Aurelia Vesa ne-au sensibilizat cu un montaj-dedicație „Din suflet pentru suflet”; dănțăușii profesioniști ai dlui înv. Iosif Româneac au fost ceea ce se cheamă cireașa de pe tort. Ei și-au demonstrat încă o dată clasa. Dansatorii Alexandru Bot - Iulia Fetea ne-au reținut atenția cu un număr de dans sportiv.
„Am optat pentru acest tip de proiect din dorința de a oferi elevilor o alternativă pentru petrecerea timpului liber într-un mod plăcut, util, dedicându-se unor activități sportive, culturale și artistice. Oamenii au nevoie unii de alții, fiind creați dintru început pentru comunicare. Fiecare raport interpersonal ne îmbogățește, ne oferă informații pentru interacțiuni viitoare, ne dezvoltă competența cunoașterii. După programul artistic, ne vom retrage în sala de sport pentru meciul de fotbal retur (revanșă)”, ne-a spus prof. Rodica Marian. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul internațional „Mereu împreună”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:15:12 Ora standard a Europei de Est