Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„I am I” – program european de dezvoltare a copilului preșcolar

Miercuri, la sediul ProCariere din Oradea

„I am I” – program european de dezvoltare a copilului preșcolar

La sediul ProCariere (din Parc I.C. Brătianu nr. 58), a avut loc, miercuri, 13 aprilie 2011, conferința de prezentare a programului „I am I” (Das Ich bin Ich Programm), program de dezvoltare orientat pe nevoile copiilor preșcolari, creat de dr. Christina Krause.

Invitata specială a fost însăși dr. Christina Krause, specialist cu peste 30 de ani de experiență în domeniul dezvoltării și educării copiilor. Am avut de asemenea plăcerea să avem invitate 20 de cadre didactice și psihologi școlari de la Grădinițele nr. 44, 30, 50, Grădinița „Planeta Copiilor”, G.P.P. Marghita, CSEI nr. 1 Oradea, CSEI „Orizont”, Liceul Teologic Baptist „Emanuel” și Universitatea din Oradea. Le mulțumim și pe această cale pentru interesul manifestat încă o dată pentru ceea ce este în folosul copiilor și al părinților, în special în astfel de momente când specialiști recunoscuți vin cu propuneri interesante, de parteneriate în scopul realizării unor proiecte la nivel european.
În deschiderea conferinței, am ascultat-o pe Luminița Popa, directorul general al centrului ProCariere, urmată de Delia Bîrle, în calitate de supervizor al programelor derulate în centru și, totodată în calitate de responsabil pentru implementarea programului european „I am I”. Aproape două ore, am ascultat-o, cu maxim interes, pe dr. Christina Krause, într-o amplă, detaliată și interactivă prezentare a programului creat de domnia sa.
Programul „I am I” este implementat deja în mai multe grădinițe din Germania, dovedindu-se a fi un succes. Programul este unul deosebit de complex, constând în opt module, fiecare modul cuprinzând între două și cinci ședințe. Cele opt module fac referire la corp și relaxare, mișcare, auto-cunoaștere, joc creativ, comunicare, emoții, conflicte și rezolvarea conflictelor, nutriție.
Acest program va fi implementat în Oradea, începând cu luna iunie, prin centrul ProCariere, centru deja prezent în câteva din grădinițele orădene prin intermediul programului binecunoscut deja, „Upi, Þestoasa stelară”, grădinițe cu care avem o frumoasă și fructuoasă colaborare: Grădinița nr. 30, Grădinița nr. 44 și, de curând, Grădinița nr. 53.
Au fost apreciate eforturile echipei de specialiști de la ProCariere de a aduce cele mai noi programe pentru copii, părinți și cadre didactice, programe ce se bucură de succes și care și-au dovedit deja eficiența în unele state occidentale. Dr. Christina Krause ne-a asigurat de sprijinul total în implicarea centrului ProCariere și, implicit, a unor grădinițe și școli din Oradea în parteneriate europene, fiind extrem de impresionată de profesionalismul specialiștilor cu care a intrat în contact.
Delia Bîrle
Foto: Ovi Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „I am I” – program european de dezvoltare a copilului preșcolar.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:33:54 Ora standard a Europei de Est