Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La plantat de goruni

„Viitorul pădurii e în mâinile noastre”

La plantat de goruni

Ca o încununare a unei perioade importante de activități consacrate pădurii, vineri, 15 aprilie 2011, în ultima zi a tradiționalei manifestări „Luna pădurii” (mai exact „Luna plantării arborilor”), partenerii de proiect de la L.P.S. „Bihorul” și Școala nr. 11, au plantat goruni la Hidișelu de Jos.

La ceas de bilanț, elevii dnei prof. Georgeta Susa (de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”) și dnei prof. Carmen Nica (de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea) au ținut să planteze 50 de puieți de gorun în pădurea de la Hidișelu de Jos, aparținătoare Ocolului Silvic Oradea.
„Uniți pentru salvarea pădurii”
Acțiunea (intitulată „Uniți pentru salvarea pădurii”) s-a desfășurat în parteneriat cu Ocolul Silvic Oradea, reprezentat de dl ing. Cornel Hulea (șef Ocol), comitetele de părinți de la cele două școli partenere, reprezentate de părinții: Mariana și Emil Andras, Tiberiu Cristea și Simuț Tunde (de la L.P.S. „Bihorul”), respectiv: Sanda Sabău, Mirela Putyer și Naomi Marc (de la Șc. nr. 11) și S.C. Doricor, reprezentată de dl Cornel Caba (care a asigurat transportul elevilor), în cadrul proiectului educațional „Viitorul pădurii e în mâinile noastre”.
Moto: „Natura poate să-ți slujească de carte, de profesor, de povățuitor. Ea te cheamă, ea îți procură, cu mici mijloace, tot ceea ce vei avea nevoie mai târziu. Nu închide această mare carte plină de învățături înțelepte, nu o neglija pentru celelalte cărți în care se cuprind numai strofe din cântarea întreagă ce stă înaintea ta” - Ion Simionescu.
Doamna profesor Georgeta Susa a ținut să argumenteze astfel demersul activităților educative cuprinse în cadrul proiectului: „Adunarea Generală a ONU a declarat 2011 - Anul Internațional al Pădurilor... dorind astfel să atragă atenția încă o dată asupra faptului că pădurile joacă un rol esențial în viața a 1,6 miliarde de oameni de pe Terra și constituie habitatul a milioane de specii de animale. Acest semnal este tras mai ales în contextul în care, anual, sunt despădurite peste 50.000 de hectare. Pe de altă parte, anul 2011 a fost nominalizat de Comisia Europeană ca fiind „Anul European al Voluntariatului”. Comisia speră că „Anul european” va spori popularitatea activităților de voluntariat, precum și stimularea gradului de conștientizare a valorii acestora în societate.
Pentru buna desfășurare a activității, ținem să mulțumim partenerilor noștri, precum și conducerilor celor două școli, reprezentate în proiect de către cei doi directori - prof. dr. Dan Matei, respectiv prof. Adelina Iacob.” (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:40 Ora standard a Europei de Est