Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Vizită de studiu în Turcia, la Kirșehir

Diseminarea proiectului

Vizită de studiu în Turcia, la Kirșehir

În perioada 12-15 aprilie 2011, dl prof. Vonea Răzvan a participat la o vizită de studiu Comenius prin Programul transversal al Programului de învățare pe tot parcursul vieții, cu tematica „Tendințe, perspective și schimbări de roluri în managementul școlar al unităților de învățământ”, în Turcia, în orașul Kirșehir (în mijlocul Turciei).

În perioada 12-15 aprilie 2011, dl prof. Vonea Răzvan a participat la o vizită de studiu Comenius prin Programul transversal al Programului de învățare pe tot parcursul vieții, cu tematica „Tendințe, perspective și schimbări de roluri în managementul școlar al unităților de învățământ”, în Turcia, în orașul Kirșehir.
Tipul acțiunii este cel al mobilităților individuale – Vizită de studiu pentru specialiștii din domeniul educațional și se adresează directorilor de unități școlare.
Vizita de studiu obținută a fost rezultatul aprobării cererii de finanțare de către Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (www.anpcdefp.ro). Grantul care mi s-a aprobat a fost de 950 de euro, pentru cheltuieli de transport și cheltuieli de subzistență. Vizita mea de studiu care a întrunit nouă directori de unități școlare din Europa nu ar fi putut avea loc fără sprijinul financiar primit în cadrul programul LLP, prin Agenția Națională și Comisia Europeană.
Tematica vizitei de studiu se circumscrie leadership-ului unităților școlare, perspectivelor și schimbării rolului directorilor de școală. Vizita de studiu la care am participat se înscrie pe linia perfecționării directorilor de școli din țările europene, în ceea ce privește stilurile de management din diferite țări europene; organizarea activității manageriale din școli; planificarea, organizarea, coordonarea, controlul și îndrumarea pe care directorii le implementează în cadrul organizațiilor lor școlare.
La această vizită de studiu au partipat directori de școli din nouă țări europene: România, Ungaria, Italia, Anglia, Finlanda, Slovenia, Bulgaria, Spania și Olanda.
Instituția organizatoare, gazdă, a fost Kirsehir Zusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi, prin dna profesor de limba engleză Ozlem Akin. Instituția organizatoare este de fapt un centru de excelență pentru elevii capabili de performanță, instituție școlară de sine stătătoare axată pe două profile de formare: știință și artă. Elevii sunt selectați din clasele mici pe baza unui test de verificare a IQ fiecăruia și a unor teste specifice de inteligență sau talent. După programul școlar, elevii vin în centrul de excelență unde lucrează în grupe de maximum cinci elevi cu un profesor îndrumător, pe domeniile: fizică, chimie, biologie, informatică, muzică, desen. Centrul are laboratoare pentru fiecare domeniu de formare, dotat cu aparatură didactică modernă și mijloace didactice adaptate particularităților elevilor. Orașul gazdă, Kirsehir, a derulat începând din 2004 peste 170 de proiecte de cooperare europeană, a avut peste 1000 de „musafiri” din țările UE și au obținut granturi pentru proiecte europene de peste 1.300.000 de euro.
Vizita s-a desfășurat pe parcursul a trei zile. *În prima zi am avut prezentări ale fiecărui participant privind sistemul educațional național, s-au făcut schimburi de idei privind leadershipul din țările participante; s-au prezentat modalitățile de accedere la funcția de director de școală în țările participante. *În a doua zi, s-au vizitat școli din două orașe: Kirșehir și Nevșehir, de asemenea, au avut loc întâlniri cu inspectorii generali din cele două localități, în care s-au efectuat schimburi de informații privind sistemul educațional și structura managerială a instituțiilor școlare. *În a treia zi, activitățile noastre de cultivare și schimb reciproc de stiluri manageriale au fost plăcut îmbinate cu vizite ale obiectivelor turistice din zonă, cu o seară culturală tradițională, în care fiecare țară și-a prezentat specificul său.
Pe lângă concluziile pertinente privind activitatea directorilor din școlile din Europa ale căror sinteze vor face obiectul unor diseminări prin modalități diverse, îmi voi aminti cu plăcere de serile turcești, de diversitatea, abundența gustărilor turcești și amabilitatea acestor ospătari, de orașul Ankara, Istanbul.
Mulțumesc pe această cale Agenției Naționale pentru oportunitatea de a participa la o vizită de studiu europeană pe tematica managementul școlar și de a vizita încă o dată o țară aflată pe două continente: Turcia. Recomand cu căldură aplicarea la un astfel de program LLP, de către toți cei interesați, precum și vizitarea acestei frumoase țări orientale. (Răzvan VONEA)

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:02:36 Ora standard a Europei de Est