Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea

Joi, la C.C.S., festivitatea de premiere

Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea

Joi (21 aprilie 2011), a avut loc la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea, festivitatea de premiere a olimpicilor naționali la cea de-a 62-a ediție a Olimpiadei de matematică – etapa națională.

Festivitatea a fost onorată de prezența prefectului județului Bihor, dl Gavrilă Ghilea, iar mai târziu și de dl ing. Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea, care a și înmânat un premiu special (un mini laptop) din partea Primăriei Oradea gojdistei Beatrice Cicortaș (eleva dnei prof. Corina Nicoară), cea care a obținut cel mai mare punctaj dintre olimpicii bihoreni.
Premiile concursului „Gheorghe S. Nadiu”
Festivitatea de premiere a început cu înmânarea premiilor la prima ediție a concursului de matematică „Gheorghe S. Nadiu”, organizat de Universitatea Oradea în memoria celui care a înființat departamentul de matematică al Universității, profesor Gheorghe S. Nadiu, care anul acesta ar fi împlinit 70 de ani. Premiile au fost înmânate de fiica regretatului profesor. Curios lucru: printre premianți nu s-a numărat niciun orădean (la clasa a VII-a, pe primele trei locuri s-au situat, în ordine: I, II, III: concurenți din Constanța, Mureș și Iași; la a VIII-a, din Câmpulung, București și Mediaș; la a IX-a, din Târgoviște, Ploiești și Drobeta Tr. Severin; la a X-a, din Sebeș, Craiova și Focșani; la a XI-a, din Ploiești, Botoșani și Târgoviște, iar la a XII-a, din Craiova, Zalău și Tg. Mureș. Nici în cadrul loturilor naționale de seniori și juniori, între cei 25, respectiv 18 olimpici naționali, nu au „încăput” de-ai noștri; cei mai mulți sunt bucureșteni, dar și din Iași, Galați, Râmnicu Vâlcea, Ploiești și Alexandria. Apropo de numărul mare de olimpici din București care fac parte din cele două loturi ale României care ne vor reprezenta țara la competițiile internaționale (respectiv la Balcaniadă), președintele Comisiei centrale, prof. univ. dr. Radu Gologan, de la Universitatea Politehnica din București, a ținut să facă următoarea remarcă „încurajatoare”: „Să știți că nu toți olimpicii din București sunt produse ale Bucureștiului. Mulți sunt din alte localități, dar învață în București, iar pregătirea lor pentru olimpiadă s-a făcut la locul lor de baștină”.
Șerban și Andrei, Beatrice și Radu ne-au adus mențiuni și medalii
Doi gojdiști și doi elevi de la „Dacia” (elevii dlui profesor Florin Nicoară) au obținut medalii, mențiuni și premii speciale pentru lotul olimpicilor bihoreni.
Șerban Cicortaș (din clasa a VII-a de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea) și Andrei Franțiu (tot clasa a VII-a, de la Școala „Dacia” din Oradea) au obținut mențiuni din partea MECTS și medalii de argint din partea Societății de Științe Matematice; Beatrice Cicortaș, din clasa a VIII-a de la C.N. „E. Gojdu” s-a ales cu o mențiune MECTS și o medalie de argint din partea SSM, iar Universitatea din Oradea și Primăria Oradea i-au acordat (elevei dnei prof. Corina Nicoară) câte un premiu special (o cameră digitală foto, respectiv un mini laptop), pentru cel mai mare punctaj obținut dintre toți olimpicii lotului nostru (al Bihorului). Cel de-al doilea elev al dlui profesor Florin Nicoară, Radu Cora, de la Școala „Dacia” a obținut o medalie de bronz din partea Societății de Științe Matematice.
Suntem campioni la organizare!
Ca să ne consoleze și să ne ridice moralul, președintele Comisiei centrale, prof. univ. dr. Radu Gologan, a declarat că organizatorii actualei ediții a etapei naționale a Olimpiadei de matematică se situează pe primele trei locuri în ceea ce privește buna organizare a competiției naționale, din toate punctele de vedere, ba chiar pe primul loc... Aprecierea a fost urmată de aplauzele olimpicilor și profesorilor însoțitori.
Alte premii pentru olimpicii naționali
Așa cum au obișnuit și la celelalte ediții ale olimpiadelor naționale, reprezentanții Franței au înmânat premiile Henri Poincare (4) acordate de Ecole Polytehnique France.
Premiul „Laurențiu Panaitopol”, acordat de Institutul de Matematică și Societatea de Științe Matematice, a fost înmânat de doamna Maria Elena Panaitopol lui Pădurariu Tudor Gabriel (de la C.N. „Grigore Moisil” din Onești, județul Bacău), cu mesajul: „Doresc să iubească la de mult matematica, așa cum a iubit-o și soțul meu!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea.    

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:53:14 Ora standard a Europei de Est