Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitari din România la Stockholm

Primim de la Stockholm

Universitari din România la Stockholm

Stockholm, 21 aprilie 2011.
În perioada 2-8 mai Universitatea din Stockholm va găzdui conferința internațională „Toward a Science of Consciousness (Către o știință a conștiinței)”, organizată de Centrul pentru Studiul Conștiinței de la Universitatea din Arizona. La această conferință internațională de prestigiu vor participa, cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Stockholm, Madeea Axinciuc, conferențiar dr., coordonator al Programului de Studii Iudaice și director al Programului de Studii Religioase (Universitatea din București) și Laurențiu Staicu, conferențiar dr., directorul Departamentului de Filosofie Teoretică (Facultatea de Filosofie, Universitatea din București).

Conferința „Toward a Science of Consciousness” este cea mai mare conferință interdisciplinară ce pune accent pe abordarea largă și riguroasă a studiului „conscious awareness”. Conferința adună laolaltă, timp de o săptămână, cercetători de top din domeniile științelor exacte și științelor umaniste cu scopul de a prezenta și dezbate cele mai recente cercetări și teorii care contribuie la înțelegerea conștiinței umane. Totodată se discută posibilitatea dezvoltării unor proiecte comune și se inițiază colaborări. Participă cercetători din domeniile: neurologie, filosofie, psihologie, biologie, fizică cuantică, meditație, cultură și fenomenologie experimentală. Conferința este organizată de Centrul pentru Studiul Conștiinței de la Universitatea din Arizona și se desfășoară anual, începând din 1994, locațiile alternând în fiecare an între Tucson, Arizona și diferite locații din lume. Ediția din 2011 a conferinței „Toward a Science of Consciouseness” se va desfășura în Aula Magna a Universității din Stockholm.
Aproximativ 500 de oameni de știință, filosofi, psihologi, artiști, studenți din peste 60 de țări vor susține prezentări grupate în mai multe secțiuni dintre care 14 Sesiuni Plenare, la care participă specialiști de prim rang (printre care mai mulți laureați ai Premiului Nobel), urmate de 40 de sesiuni tematice, la care participă cercetători din întreaga lume. Laurențiu Staicu va susține o prezentare cu titlul „How can we reality-check our concept of „reality”?” iar Madeea Axinciuc va susține o prezentare cu titlul „Hierarchies of Consciousness and the Principle of Unity: Is there Ultimate Reality?” Ambele prezentări sunt în cadrul sesiunii tematice 25, Materialism/Physicalism, desfășurate vineri, 6 mai. 
Rezumatele tuturor prezentărilor vor fi publicate pe site-ul www.consciousness.arizona.edu precum și într-o carte editată de Journal for Counsciousness Studies. (Simona BUZATU)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:10:35 Ora standard a Europei de Est