Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O serată italiană, pentru diseminarea proiectului Comenius

Vineri, la Biharia,

O serată italiană, pentru diseminarea proiectului Comenius

Vineri (15 aprilie 2011), la sala de sport a Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, am participat la o serată italiană, organizată de echipa de proiect multilateral Comenius „Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe”, după reuniunea de proiect din Italia.

O săptămână în Italia
În cadrul acestui proiect Comenius, Școala din Biharia are ca parteneri școli din Ungaria, Turcia, Spania, Franța și Italia: Karácsony Sándor Általános Iskola (Debrecen-Ungaria) – coordonator de proiect, Instituto Comprensivo „Don Milani” (Piemonte-Italia), Bachelievler Adnan Menderes Anadolu Lisesi (Istanbul-Turcia), CEIP Victorio Macho (Burguillos-Spania) și Ecole Elementarire 159 aveneu Permentier (Paris-Franța).
Scopul proiectului vizează dezvoltarea și aprofundarea cunoștințelor despre culturile naționale și europene; promovarea cooperării între școli prin cunoașterea culturii diferitelor țări, instituții culturale, diverși artiști și operele lor, tradiția, viața culturală și arta populară ale altor națiuni; găsirea de activități interesante pentru petrecerea plăcută și utilă a timpului liber; îmbunătățirea abilităților de comunicare și creativitate, munca în echipă, activitatea de cercetare, creșterea încrederii în sine, competențele sociale, dezvoltarea competențelor digitale, folosirea limbii engleze ca instrument de comunicare...
Ei fac școală șase zile pe săptămână
Trei elevi și trei profesori din Biharia (Borbely Tibor, Gergely Timea, Bathori Renata, prof. Oros Erika – coordonator de proiect, Szabo Gergo și Vad Marta – directorul școlii) au participat, timp de o săptămână, la reuniunea de proiect care a avut loc la școala din Paesana (localitate situată în nord-vestul Italiei, la poalele munților Alpi. „După această reuniune, parcă am devenit și noi mai relaxați. Este lecția pe care am învățat-o de la italieni, care sunt foarte relaxați. Ei nu se grăbesc. Noi suntem tot timpul pe picior de fugă.  Vrem să facem cât mai multe. Ei nu. Ei au timp suficient pentru toate. La ei nu e necaz că se întârzie la ore. Întârzie elevul, întârzie profesorul... Ei fac școală șase zile pe săptămână. Și sâmbăta. Câte cinci ore pe zi ori șase zile fac 30 de ore săptămânal. Nu prea au pauze, doar pentru a schimba sala de clasă. Au și multe ore comasate, câte două ore, fără pauză. Sunt autonomi financiar. Proiectul nostru tocmai această menire are de a cunoaște culturile partenerilor noștri. Când ne-am prezentat în Italia a trebuit să interpretăm cântecul pe care l-am avut de pregătit „Come mai” și să le ducem o hartă a României construită din mozaicuri. Am călătorit mult în cele șapte zile. Am vizitat orașul Torino, unde există cel mai mare muzeu al Egiptului. Ne-am plimbat cu telefericul, am mâncat specialități tradiționale, am participat la o serbare grandioasă la împlinirea a 150 de ani de la unificarea Italiei. Copiii noștri au avut curajul de a conversa în engleză, de a lega prietenii, au făcut schimb de adrese. La sfârșitul lunii mai vom pleca în Turcia. Se pare că turcii sunt cei mai prietenoși parteneri...”, ne-a declarat dna Vad Marta, directorul școlii din Biharia.
Pentru diseminarea proiectului, cei trei elevi și profesori au povestit tot ce au făcut și au văzut în Italia, au prezentat foarte multe materiale: postere, cărți, pliante, albume, reviste și poze, imagini și materiale în power point, au cântat, au dansat și s-au jucat...
Una peste alta, a fost o serată italiană reușită, încheiată cu pizza! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O serată italiană, pentru diseminarea proiectului Comenius.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:11 Ora standard a Europei de Est