Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul județean “Terra Magazin”

Terra nostra pentru Ziua Mondială a Apei

Concursul județean “Terra Magazin”

Primăvara, când natura renaște, se cuvine să-i aducem ofranda celor 365 de zile din an. Martie nu aduce doar străvechiul mărțișor și capriciile Babei Dochia, ci și două mari momente aniversare geografice: 22 Martie – Ziua Mondială a Apei, 23 Martie – Ziua Mondială a Meteorologiei.

Cea mai citită revistă românească de popularizare a științelor, TERRA MAGAZIN, dedică numărul din martie 2011 acestor două evenimente mondiale, invitându-ne la o confruntare tematică în contextul competiției județene devenită tradiție la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea: Terra nostra.
Inițiativa unui concurs geografic bazat pe articolele revistei Terra Magazin și susținut cu premii în exclusivitate de Editura CDPRESS, s-a produs anul trecut, de Ziua Pământului, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea. Deși doar un concurs tematic local, impactul acestei manifestări a fost atât de mare, încât în acest an, concursul s-a desfășurat la nivelul județului Bihor, în urma susținerii acordate de Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
Așadar, Ziua Mondială a Apei a fost celebrată în două zile de concurs: etapa pentru gimnaziu și etapa pentru liceu, la care au participat 20 de echipaje reprezentative ale instituțiilor școlare din județul Bihor, multe dintre școli prezentându-se la ambele secțiuni. S-a dovedit că elevii participanți citesc cu interes revista Terra Magazin, deoarece răspunsurile oferite de aceștia pe parcursul concursului au fost foarte documentate, concurența fiind foarte strânsă în cadrul probelor eliminatorii de baraj. Cert este faptul că doar cei mai buni au obținut premiile puse în joc de Editura CDPRESS. La invitația organizatorilor, Cristina Marian și Daniela Duma, concursul a fost onorat de prezența reprezentanților Terra Magazin – Alin Totorean, Marius Þiu și Laurențiu Popescu, dar și a membrilor Societății de Geografie din România – Dumitru Rus, vicepreședinte SGR și președinte SGR Hunedoara, Daniela Drăgan, SGR Cluj și Jeno Trombitas, SGR Bistrița-Năsăud.
Echipajele premiate au fost:
Pentru secțiunea gimnaziu:
Premiul I – Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Premiul II – Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș
Premiul III – Școala „Miron Pompiliu” Ștei
Mențiune – Liceul Teologic Baptist „Emanuel” Oradea
Pentru secțiunea liceu:
Premiul I – Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea
Premiul II – Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Premiul III – Liceul Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu” Oradea
Mențiune – Liceul Teologic Baptist „Emanuel” Oradea
Mulțumim mult invitaților concursului, întregii echipe Terra Magazin, Inspectoratului Școlar Județean Bihor și conducerii Colegiului Național „Mihai Eminescu” Oradea, fără de care acest concurs nu ar fi fost posibil, dar mai ales tuturor copiilor care au citit în Terra Magazin despre ceea ce înseamnă geografie de calitate. În 2012 încercăm o organizare la nivel  interjudețean, având în vedere mesajele pozitive primite în acest sens.
Elena Cristina Marian
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul județean “Terra Magazin”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:27:45 Ora standard a Europei de Est