Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăria cere medicilor să-și respecte pacienții

„Analize medicale la un preț accesibil”

Primăria cere medicilor să-și respecte pacienții

În cadrul conferinței de presă de ieri (12 aprilie 2011), primarul Ilie Bolojan a vorbit despre prioritățile sistemului sanitar orădean și despre măsurile pe care Primăria Oradea împreună cu comitetele directoare ale spitalelor subordonate urmează să le pună în practică.

„Trebuie să găsim o formulă financiar stabilă care să ducă la creșterea calității spațiilor hoteliere, trebuie să găsim soluții urgente ca relația dintre medic și pacient să devină una normală și trebuie să echilibrăm balanța dintre cheltuielile spitalelor subordonate municipalității și veniturile pe care acestea le obțin”, a spus primarul Ilie Bolojan, referindu-se la cele trei priorități majore ale sistemului sanitar orădean.
Din bilanțul financiar pe primele două luni ale acestui an rezultă clar că cheltuielile spitalelor sunt mai mari decât veniturile obținute, iar cheltuielile de personal au ajuns să depășească 70%. La această situație s-a ajuns datorită subfinațării și faptului că bugetul din partea Casei de Asigurări de Sănătate a fost redus cu 10%.
Situația cea mai neplăcută se prezintă la Spitalul Municipal, unde de la o alocare de aproximativ 5 milioane de lei, cât era în anul 2010, s-a ajuns ca în intervalul ianuarie-aprilie 2011 să se înregistreze o scădere cu  25% a fondurilor alocate.
În această situație, municipalitatea încearcă să echilibreze financiar sistemul, astfel că împreună cu comitetele directoare ale spitalelor urmează să pună în practică următoarele măsuri:
*blocarea angajărilor, cu excepția sectoarelor în care există cu adevărat nevoie *reducerea cheltuielilor de personal – în prima fază se va face o analiză a sporurilor *analiza personalului medical din punct de vedere al încadrării *găsirea unor soluții concrete pentru creșterea veniturilor obținute de spitale.
În ceea ce privește creșterea veniturilor, primarul Ilie Bolojan a spus: „Putem crește veniturile în sfera analizelor de laborator, pe care va trebui să le exploatăm mai eficient, astfel încât pacientul să nu mai aibă ca singură alternativă cabinetele private, ci să se poată adresa laboratoarelor din spitalele municipalității, care să îi ofere aceleași servicii, dar cu tarife mai mici. Comitetele directoare de la Spitalul Municipal și Spitalul Județean vor stabili un nivel al tarifelor medicale cu 30% - 40% sub nivelul practicat pe piață, astfel încât să putem oferi orădenilor analize medicale la un preț accesibil”. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:20:38 Ora standard a Europei de Est