Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou stagiu de formare profesională în Irlanda de Nord

Prin proiectul de mobilitate Leonardo da Vinci VETPRO

Un nou stagiu de formare profesională în Irlanda de Nord

Proiectul de mobilitate Leonardo da Vinci VETPRO „Îmbunătățirea calității educației prin promovarea metodelor moderne de predare-învățare” este un poiect aprobat spre finanțare pentru Grupul Școlar „Ioan Bococi” Oradea, cu numărul LLP—LdV/VETPRO/2010/RO/164.

Acest proiect a oferit oportunitatea a 10 cadre didactice de a lua contact cu un sistem descentralizat de formare profesională, prin participarea acestora la stagiul de formare profesională în perioada 24-30 martie 2011 la organizația de primire  North West Academy- Londonderry, Marea Britanie -Irlanda de Nord.
În urma concursului de selectie,10 cadre didactice  încadrate la Grupul Școlar „Ioan Bococi” Oradea în aria curriculară Tehnologii și responsabili cu predarea și instruirea practică a elevilor în domeniile: industrie textilă și pielărie, turism și alimentație, estetică și îngrijirea corpului omenesc, agricultură, au participat în perioada 14-21 martie 2011, la un stagiu de pregătire generală, culturală și pedagogică, precum și la o pregătire lingvistică, organizată de către Centrul lingvistic ”Yes”. În urma stagiului de pregătire lingvistică cadrele didactice au obținut un Certificat lingvistic. Pregătirea culturală s-a desfășurat și în Marea Britanie prin vizitarea obiectivelor importante din Londonderry și Irlanda de Nord.
Stagiul de formare profesională la North West Academy-Londonderry,UK - a constat în următoarele tipuri de activități specifice:
vizite de lucru la: Colegiul North West Regional  Londonderry, Western Education & Library Board, Rutlerge Northern Building Londonderrry, Centrul de formare al personalului didactic din IPT St.Mary s University College Belfast, Colegiul St.Cecilia’ s  Londonderry;
ateliere de lucru pentru identificarea elementelor transferabile pentru aceleași unități de competențe, elaborarea unei strategii de identificare a nevoilor pieței în vederea elaborării curriculumului la decizia locală, realizarea unei unități de învățare dintr-un stadiu de practică, folosind informațiile colectate de la agentul economic, proiectarea unei activități de formare a personalului din ITP;
prezentări privind organizația de primire, domeniul de educație și formare oferit, utilizarea materialelor realizate;
dezbateri privind asemănările și deosebirile între curriculă și dotarea pentru aceleași specializări între școlile vizitate și beneficiari, rolul administrației locale în stabilirea ofertei de formare, dotarea școlilor și realizarea de parteneriate școală - agenți economici, asemănări și deosebiri privind formarea personalului diactic din IPT in UK și RO;
analize (analiza celor observate, identificarea elementelor transferabile);
asistențe la ore și activități de evaluare.
Mobilitatea, cu siguranță, va avea un impact profund și de durată asupra: dezvoltării  profesionale a participanților prin: realizarea portofoliului personal cu documente, cunoașterea metodele eficiente utilizate în procesul instructiv- educativ din UK, cunoștințe și exemple de bună practică în activitățile școlare și educaționale, dezvoltarea capacității participanților de a furniza servicii educaționale performante, dar și dezvoltării personale a participanților prin preluarea exemplelor pozitive din experiența partenerilor, precum și dezvoltarea în viitor a unor parteneriate, cultivând relațiile dobândite în cadrul mobilității.
Proiectul a fost realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - Programul Sectorial Leonardo da Vinci - Programul de Învățare pe tot Parcursul Vieții, după cum am aflat de la coordonatorul de proiect - prof. ing. Mihaela Popovici (director adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi”).
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou stagiu de formare profesională în Irlanda de Nord.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:18:39 Ora standard a Europei de Est