Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința de prezentare a rezultatelor proiectului „Construiește-ți cariera!”

Miercuri, la Gr. Șc. Agricol „Horea”

Conferința de prezentare a rezultatelor proiectului „Construiește-ți cariera!”

În sala festivă a Grupului Școlar Agricol „Horea” din Marghita, a avut loc, miercuri (6 aprilie 2011), Conferința de prezentare a rezultatelor proiectului „Construiește-ți cariera!”

 Evenimentul a fost organizat de Fundația Alternative, împreună cu partenerii săi, SC ROMARKETING SRL și Grupul Școlar Agricol „Horea” din Marghita.
Proiect a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene, prin programul Tineret în Acțiune, în perioada 1 septembrie 2010 – 8 aprilie 2011; valoarea proiectului – 6.292 euro, din care: 5.567 euro de la Uniunea Europeană.
„Proiectul urmărește să motiveze tinerii în alegerea responsabilă a propriei meserii, pornind de la cunoașterea intereselor și abilităților proprii.
Obiectivele proiectului sunt în principal trei: Obiectivul 1 – Implicarea activă a tinerilor în alegerea responsabilă a unei meserii conforme cu propriile abilități și aspirații; identificarea opțiunilor ocupaționale ale unui număr de 30 de elevi din grupul țintă ales; dezvoltarea spiritului antreprenorial al tinerilor în vederea valorizării resurselor de care dispun și mărirea impactului favorabil pe care aceștia pot să-l aibă asupra comunității din care provin.
Obiectivul 2 – Stimularea și motivarea elevilor în identificarea meseriilor preferate și în planificarea carierei; instruirea unui număr de 30 de elevi prin intermediul unui training motivațional în vederea implicării în activități extrașcolare; construirea a 30 de planuri de carieră; crearea a șase modele de pliante cu informații legate de meseriile preferate de elevi; promovarea ideii de voluntariat celor 30 de elevi, prin intermediul trainingului motivațional.
Obiectivul 3 - Facilitarea accesului la un Centru de informare; diseminarea informațiilor acumulate în proiect către 500 de elevi; accesul pentru o perioadă nedeterminată la centrul de informare; actualizarea periodică a informațiilor din Centru de către psihologul școlar”, ne-a declarat Emilia Bradea - manager de proiect.
Grupul țintă a fost constituit din elevi din clasele a X-a și a XI-a. Beneficiarii finali ai proiectului sunt, potrivit mnagerului de proiect, elevi, studenți, părinți, instituțiile de învățământ, precum și agenții economici locali.
Principalele activități în desfășurarea proiectului au fost: *Pregătirea materialelor de promovare a proiectului și a programului Tineret în Acțiune: afișe, pliante, articole, promovare online *Promovarea proiectului la nivel de școli, părinți, elevi *Selectarea participanților *Evaluarea comportamentului, aptitudinilor, aspirațiilor și intereselor fiecărui elev *Realizarea întâlnirilor de consiliere și orientare profesională a elevilor *Realizarea workshopului motivațional pe tema: „Importanța implicării în activități extrașcolare - costuri și beneficii” *Ateliere de lucru cu elevii pentru construirea planurilor individuale de carieră *Crearea și realizarea unui sondaj de opinie *Construirea și prezentarea broșurii de către elevi *Realizarea Centrului de informare în cadrul școlii *Predarea Centrului de informare psihologului școlar *Evaluarea proiectului.
Proiectul va continua prin: facilitarea continuă a accesului elevilor la informații obiective, necesare alegerii responsabile a carierei; realizarea proiectelor similare pentru sprijinirea mediului economic și al comunității locale prin orientarea tinerilor către domeniile potrivite. (E. B.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de prezentare a rezultatelor proiectului „Construiește-ți cariera!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:51:54 Ora standard a Europei de Est