Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Trenule, mașină mică

Poveste modernă

Trenule, mașină mică

A fost odată ca niciodată ..., dar nu prea departe în timp, când a sosit vestea că în târgul lui Bucur va avea loc un turnir la care împăratul Special Olympics își pune la bătaie o parte din potirele aurite și niște gologani de aur, argint și bronz pentru a fi câștigate de cavalerii participanți.

 Și iată că în cetatea Oradiei fu mare fierbere. Mulți doriră să lupte pentru faima cărturarului Barițiu în turnir. Drept pentru care se purcese la o întrecere internă în care se puse bază pe opt cavaleri pentru a se lupta pentru cele puse în joc.  Și după ce se antrenară cât se antrenară își luară bilete la balaurul de foc și plecară de cu seară la drum lung spre cetatea împăratului. Pentru că nu mai fuseseră niciodată acolo, pe drum - comod instalați în paturile din burta balaurului - au admirat cât au admirat frumusețile pe lângă care au trecut, dar i-a răpus în cele din urmă somnul. Dimineața se sculară, se spălară și-mbucară din merindele date de dregătorii care-i aveau în grijă. Se mai uitară afară ce se uitară și au ajuns cu bine în cetatea lui Bucur. Acolo admirară cetatea, care era mai mare decât Oradea cu mult și după ce întrebară unde este locul turnirului, merseră acolo și începură să se pregătească de luptă. Își puseră armurile albastre și așteptau deschiderea turnirului. A venit apoi trimisul împăratului și trâmbița modernă (portavoce) îi adunară la un loc cu ceilalți cavaleri gata de luptă. Preț de câteva ore au început luptele, după tragerea ordinei de bătaie.
Și se luptară cavalerii albaștri cu cei negri, cu cei albi, cu cei portocalii și cu cei galbeni și până la urmă au ajuns pe locul II în turnir și au primit de la împăratul Special Olympics o cupă de aur și bănuții de argint. Și după ce salutară privitorii, împreună cu ceilalți cavaleri s-au dus obosiți dar mulțumiți la grajdurile unde erau balaurii de foc și la sorocul potrivit s-au urcat în alt balaur care cu ajutorul Domnului i-a adus teferi și sănătoși acasă, unde au fost lăudați pentru faptele lor de vitejie de toată lumea.
Și v-am spus povestea așa, încălecând ergo-bicicleta și închei aici nu înainte de-a scrie în cronică, pentru a rămâne veșnică amintirea lor, numele cavalerilor participanți la turnir: Chișinău Mihai-Lucian (X H), Madar Viorel (X E), Moga Nicolae-Ionuț (IX I), Maghiar Darius-Reviliu (IX J), Petrușca Robert (XII G), Teglași Călin (IX G), Tiriteu Samuel (XI E), Moga Ionuț-Marius (X J),  însoțiți de maeștrii de arme Călinescu Ervin și Gui Teodor care mulțumesc prin această epistolă conducătorilor Grupului Școlar „George Barițiu”, director – prof. Vese Alina și director adjunct – prof. Todică Marcela, precum și tuturor celor care i-au ajutat fie și numai cu o vorbă bună. (Gui Teodor Alexandru)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:05 Ora standard a Europei de Est