Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Scrie-ți drepturile!”

Comunicat de presă

„Scrie-ți drepturile!”

Grupul de inițiativă „Oradea Universitară” propune studenților, cadrelor didactice, dar și altor persoane dornice să se implice, posibilitatea de a participa activ la redactarea Codului Drepturilor și Obligațiilor Studenților.

Acest document urmează a fi elaborat la nivel național și impus printr-un ordin al ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
Fiind situat în centrul procesului universitar, studentul are în mod natural o serie de drepturi, obligații și libertăți. Acestea urmează a fi legiferate, iar Codul rezultat va îmbunătăți statutul studentului, încurajându-l să fie parte a procesului decizional. Grupul de inițiativă dă șansă tuturor (tânăr sau nu) din zona noastră să se implice și să transmită pe o adresa de e-mail scriedreptultau@gmail.com propunerile lor referitoare la acest document important. Propunerile venite vor fi analizate de membrii grupului care le vor trece prin filtrul experienței legislative din domeniul studențesc, dar și comparate cu reglementările în vigoare atât din țară cât și din străinătate.
Propunerile pot fi făcute până în data de 28 aprilie 2011 pentru ca la începutul lunii mai, într-o dată pe care o vom stabili ulterior, să organizăm o dezbatere publică, având ca punct central documentul final redactat de grup pe baza propunerilor venite. Documentul rezultat în urma dezbaterii va fi înaintat federațiilor naționale studențești pentru ca propunerile să fie incluse în documentul ce urmează a fi legiferat.
Grupul de inițiativă „Oradea Universitară” este format din foști și actuali studenți senatori ai Universității din Oradea, împreună cu alți studenți voluntari, dornici să ajute comunitatea academică cu o reglementare care să contribuie la o dezvoltare adecvată a tinerilor care pătrund în mediul universitar, aliniată la nivel european. Grupul nu exclude posibilitatea de a se transforma într-o organizație non-guvernamentală din care să facă parte studenți și alumni ai Universității din Oradea.
Componența grupului este următoarea:
Adrian DUME - fost președinte al Studenților în Senatul Universității din Oradea
Răducu ȘERBĂNESCU - președinte al studenților în Senatul Universității din Oradea
Vlad HIRIȘ - fost vicepreședinte al studenților în Senatul Universității din Oradea
Alecsandru GAITA - vicepreședinte al studenților în Senatul Universității din Oradea
Cătălin BEJAN - fost student senator
Sergiu MORAR - student senator
Dana MATEIU - student senator
Bogdan MANAFU - student senator
Sebastian Dan MARIAN - fost student senator
Marius LUP - fost student senator
Ancău MIA - fost student senator
Carmen STASIUC - student senator
Ioana BOCHIȘ - student senator
Diana TINCU - student senator
Radu NEAGU - student senator
Andreea POP - student senator
Constantin PASCARIU - student senator
Roland OLAH - student voluntar
Laura CHIRILĂ - student voluntar
Ana IONESCU - student voluntar
Oradea, 7 aprilie 2011
Adrian Dume - președintele grupului de inițiativă „Oradea Universitară”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:14 Ora standard a Europei de Est