Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire de proiect Comenius la Birmingham,UK

De pe Pământ... spre Marte

Întâlnire de proiect Comenius la Birmingham,UK

După întrunirile din Amsterdam, octombrie 2009, Roma, martie 2010, Oradea, mai 2010 și Lyon, noiembrie 2010, echipele membre ale proiectului multilateral Comenius – M.E.T.E.R. s-au reunit, marți, 22 martie 2011, la King Edward VI High School for Girls din Birmingham, Anglia.

Echipa de proiect este formată din reprezentanți ai unor școli din: Grecia, Franța, Italia, Olanda, Marea Britanie și România (Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea).
La întâlnirea de la Birmingham, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” a fost reprezentat de elevii: Georgiana Gavra (clasa a XI-a C), Cristian Man (a X-a E), Florin Surdan și Gabor Dios (din a X-a A), însoțiți de profesorii: Nicoleta Pazmany - coordonator național, Camelia Pop și Diana Curilă.
Tema - Working Together
Miercuri, 23 martie 2011, a avut loc deschiderea festivă a evenimentului, condusă de domnul Bernie Tedd, coordonatorul proiectului la nivelul școlii gazdă, la care au participat directorul școlii, dna Sarah Evans, reprezentanți ai administrației locale, în frunte cu dl David Holmes. Fiecare echipă participantă a prezentat activitățile desfășurate în orașul de proveniență, urmate de un moment artistic specific. Nicoleta Pazmany, coordonatorul echipei noastre, a făcut o scurtă prezentare a activităților din cadrul proiectului desfășurate la Oradea, iar elevii Georgiana Gavra și Florin Surdan au susținut un recital de poezie bilingv „La steaua”, de Mihai Eminescu, pe muzica lui George Enescu, fiind  aplaudați și apreciați de către participanți.
În cursul aceleiași zile, s-au desfășurat diverse activități pe grupe de elevi, urmate de un concurs între echipele multinaționale formate din câte cinci membri. Elevii au lucrat împreună, având diferite teme din sfera astronomiei, fizicii și a măsurătorilor, trebuind să-și utilizeze cunoștințele și să-și pună în valoare creativitatea. Fiecare grup a fost monitorizat de câte un profesor. Prezentarea activităților s-a făcut în fața unui juriu care a decis echipele câștigătoare. A fost un succes pentru echipa lui Florin Surdan care a ocupat locul II. Seara, alături de invitați ai Societății de Astronomie din Birmingham, elevii au efectuat observații cu ajutorul telescoapelor.
La Observatorul din Greenwich
Joi, 24 martie, zi cu semnificație aparte pentru echipa noastră, ai cărei membri fac parte din Astroclubul „Meridian 0”. Toți participanții au avut ocazia să viziteze Observatorul din Greenwich, linia meridiană și simbolul Meridianului Zero. Tot aici au putut admira celebrele ceasuri ale lui John Harrison care a câștigat premiul pentru determinarea longitudinii pe mare, telescopul de 28 inch, cel mai mare de acest tip din Marea Britanie și au avut ocazia să atingă un meteorit vechi de 4,5 miliarde ani. Experiența de la Planetariul lui Peter Harrison a fost inedită, iar emoțiile au fost pe măsura măreției imaginilor prezentate în programul despre viața stelelor.
O călătorie pe Marte
Vineri, 25 martie, vizita la Centrul Spațial din Leicester le-a dat ocazia elevilor și profesorilor să se transpună în locul astronauților, simulând o călătorie pe Marte. Elevii au avut ocazia să lucreze în echipă, fiecare având sarcini precise. Astfel, Georgiana s-a ocupat de izolarea filtrelor de oxigen contaminate radioactiv, Cristi primea date despre rocile și solul marțian, colectate de Florin și le compara cu cele de pe Terra, iar Gabi răspundea de securitatea navei, ocupându-se cu luarea de măsuri urgente în caz de creștere excesivă a umidității care ar fi periclitat funcționarea aparaturii de bord. Alți membri, din celelalte echipe, au fost ofițeri de navigație sau au făcut parte din echipa  de comunicare.Totul părea foarte real și implicarea a fost maximă  mai ales în momentul când „s-a produs” o avarie.
La Planetariul de la Centrul Spațial
După această experiență unică, Planetariul de la Centrul Spațial a fost  o ocazie de a efectua o fascinantă călătorie printre stele.
Ziua s-a încheiat cu un nou concurs la care elevii îndrumați de profesori au trebuit să răspundă la întrebări pe teme de astronomie, să construiască o rachetă care să funcționeze și să realizeze un  desen al reliefului lunar. Echipa în care s-a aflat Georgiana Gavra a câștigat locul I, spre marea noastră bucurie...
Întâlnirea s-a încheiat (prea repede după părerea tuturor) la aeroportul din Birmingham, unde ne-am îmbarcat împreună cu colegii din Franța, Italia și Olanda, în cursa de Amsterdam, după care am schimbat avionul și am decolat spre Budapesta, iar apoi destinația Oradea. Plini de emoții și cu un bagaj imens de informații, lăsând o bună impresie gazdelor, elevii s-au întors în țară plini de entuziasm și de dorința de cunoaștere mai profundă a misterelor Universului.
Vineri – deseminare, în sala profesorală
Mai bogați sufletește și spiritual și la fel de entuziaști, Georgiana, Cristi, Florin și Dios, împreună cu cei trei profesori însoțitori (Nicoleta Pazmany, Camelia Pop și Diana Curilă) au povestit, vineri (1 aprilie 2011), în sala profesorală, cum a decurs întâlnirea de proiect de la Birmingham. Relatările lor emoționante au fost susținute de imagini superbe, prezentate în power point, de pliante, de posterul echipei și de multe alte poze și cărți, adunate într-o adevărată expoziție. După această ieșire în spațiu, elevii (dar și profesorii însoțitori) s-au încărcat cu energie pozitivă chiar de pe Meridianul Zero, de la Observatorul din Greenwich, din Planetariul de la Centrul Spațial... Chiar dacă au ajuns pe Marte și printre stele, întorși pe Pământ și acasă, ei și-au revenit complet. Realitatea cotidiană i-a adus cu picioarele pe pământ, chiar dacă  fiecare în parte (Georgiana, Cristi, Florin și Dios), mai îndrăgostit de astronomie, mai romantic și mai optimist decât ieri și-ar mai dori să fie cu capul în nori, navigând spre galaxii mai norocoase! (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnire de proiect Comenius la Birmingham,UK.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:37 Ora standard a Europei de Est