Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Parada microorganismelor”

„Să ne păstrăm sănătatea!”

„Parada microorganismelor”

Elevii a trei clase, de la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”- clasa a III-a A, (prof. Brege Elena Viorica), Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” - clasa a II-a (prof. Búzási Noémi) și Liceul Teoretic German „Fr.Schiller” - clasa a IV-a (prof. Jakabffy Ellenes Emese), sunt implicați în derularea proiectului educațional „Să ne păstrăm sănătatea”.

Partenerii de la cele trei școli sunt coordonați în derularea proiectului de dr. Külüs Hajnalka – de la fundația „Alma Mater” și conf. dr. Olivia Ligia Burtă - director la Centrul de cercetare în medicină de înaltă performanță din Oradea.
Activitatea de vineri, 4 martie 2011, s-a desfășurat sub genericul „Parada microorganismelor”, ocazie cu care s-a lansat și imnul proiectului în cele trei limbi.
Vineri, Teatrul „Arcadia”, cetate a poveștilor copilăriei, a găzduit cu generozitate, în liniștea mediatică pe care doar evenimentele surprinzătoare o pot naște, o „invazie” de inocență, candoare, bucurie și culoare, țesută sub îndrumarea iscusită a celor amintiți, în jurul ideii de sănătate.
Fără pretenții de cronică avizată, rândurile de față vor să fie un buchet de impresii culese din sala caldă și primitoare a „sălașului iluziilor fermecate”.
De-a lungul a trei scenete tematice inedite, micuții „actori” au reușit să re-nvie veșnica gâlceava dintre Bine și Rău, într-un loc comun al unei normalități căreia cu toții îi intuim importanța - sanatatea. Rând pe rând, am asistat la trei lectii predate cu mijloace specifice unei astfel de abordări, într-un astfel de loc. Costumele și măștile originale, recuzita și decorul pe măsură, lumina și sunetul, toate s-au împletit cu jocul și joaca micilor vedete într-un carnaval în lumea plină de mister și pericole a microorganismelor. Personaje malefice, microbi, streptococi, bacili, viruși, ingenios surprinse în trăsăturile și culorile măștilor și costumelor s-au perindat prin fața spectatorilor într-o paradă ce a trecut în revistă pleiada de „dușmani” ai sănătății pentru ca mai apoi, firesc, să-și facă loc în dialog, apariții și acțiune, printr-o la fel de reușită colecție de măști și costume, partizanii igienei, apa și  săpunul, pasta și periuța de dinți, precum și alți prieteni buni ai sănătății, fructele, legumele, mâncarea sănătoasă și pentru că uneori e nevoie, medicamentele. Toate cele trei scenete s-au încheiat în acordurile imnului acestui proiect care dincolo de barierele de limbă și vârstă a transmis că sănătatea o negociem doar cu noi înșine, dar și ca exemplul personal e cea mai bună lecție pe care o putem da dușmanilor sănătății.
 Și ca ideea de final să vină firesc, în nota spectacolului, spune că am asistat vineri și la o altfel de lecție, una de sănătoasa și benefica toleranță, dacă mă gândesc că această lecție ne-a fost oferită de două „Cenușărese- Școala și Sănătatea! (D. Marincaș)

Trimite email
luni, 30 decembrie 2024, 18:59:13 Ora standard a Europei de Est