Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oaspeți din Anglia, Franța, Finlanda, Italia, Spania și Turcia

Școala din Sînmartin a primit cu drag vizita unor

Oaspeți din Anglia, Franța, Finlanda, Italia, Spania și Turcia

Miercuri, 23 martie 2011, elevii și dascălii Școlii din Sînmartin s-au simțit onorați să primească vizita delegației celor 17 profesori din Anglia, Franța, Finlanda, Italia, Spania și Turcia, prezente la reuniunea de proiect Comenius de la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea, intitulat „Plurilingvism: identitate și diversitate”.

Doamna profesor Domnica Pantea, directorul Școlii cu clasele I-VIII din Sînmartin s-a arătat onorată și încântată să primească asemenea oaspeți dragi, adresându-le, din suflet, în numele cadrelor didactice, elevilor și părinților, un bun venit la Sînmartin (în oaza de frumusețe și sănătate a Bihorului). Salutul și mesajul s-au îndreptat, deopotrivă, spre profesorii străini, spre domnul director Ioan Mocan și toți colegii de la Școala „Nicolae Bălcescu” prezenți la Sînmartin. Aceeași deschidere și bucurie a manifestat și conducerea Primăriei Sînmartin, dl primar - ing. Lucian Popuș și dl viceprimar - ec. Nicolae Leuce (cărora elevii, părinții, cadrele didactice, conducerea școlii - doamna director Domnica Pantea și directorul adjunct, prof. Delia Rogojan - le mulțumesc, fiindu-le recunoscători pentru tot sprijinul acordat, pentru prezența lor la toate evenimentele și activitățile importante din viața școlii).
Cu acest prilej, delegației i-a fost prezentată structura administrativă a  comunei, cu cele șase sate și renumitele stațiuni Băile Felix și Băile 1 Mai - mândria locuitorilor. Distinșii oaspeți au aflat apoi faptul că cei 1.086 de elevi și copii ai comunei sunt îndrumați pe drumul cunoașterii, cu multă competență profesională, de un colectiv de 74 de cadre didactice în cadrul a trei școli cu clasele I-VIII și o școală cu clasele I-IV, șapte grădinițe cu program prelungit și două centre de zi. În aceste centre, elevii romi își fac temele și servesc masa, beneficiind de cele mai bune condiții de pregătire, cheltuielile fiind suportate de Consiliul local al Primăriei Sînmartin.
Surpriza artiștilor
Cei mai talentați elevi ai școlii, pregătiți cu pricepere și dăruire de doamnele prof. Domnica Pantea, Viorica Marc Bulzan și Loredana Pantea, au prezentat înalților oaspeți un frumos program artistic. Membrii „Limfeea” (corul școlii), acompaniați de chitariști, au deschis programul cu două cântece în limba română și engleză. Elevii claselor a IV-a și a V-a au adus în fața musafirilor cele mai frumoase datini și obiceiuri ale românilor din Bihor, prinse în buchetul șezătorii intitulate „La lucratul cânepii”. Momentul artistic s-a încheiat cu o suită de dansuri populare, prezentată de formația de dansuri „Moștenitorii”, pregătiți de domnii instructori Mircea Dărăban și George Șimon. Micii artiști au avut pregătite pentru oaspeți mici atenții, lucrate de ei cu mult drag - o gingașă floare de lotus, simbol al unicei rezervații de nuferi din stațiunea Felix. Oaspeții au fost invitați apoi să vadă ce știu să facă zeci de mâini dibace - lucrările elevilor școlii adunate în cadrul unei superbe expoziții; rod bogat al truditorilor întru frumos, membri ai cercului  mâinilor dibace. Vizitatorii au fost plăcut surprinși de exponatele realizate prin tehnica origami (vaze, flori, coșuri, păsări) și quilling (ouă încondeiate și coșulete), icoane pe sticlă... Prichindeii comunei și  doamnele educatoare aveau expuse în cadrul expoziției machete cu peisaje de primăvară.
Și așa cum se obișnuiește la români, la finalul vizitei, oaspeții au fost serviți cu bucate tradiționale românești: clătite, plăcinte, gogoși, minciunele, gomboți cu prune, pască, cozonaci și alte bunătăți pregătite de cadrele didactice, mămicile și bunicile copiilor.
Ultima impresie contează, nu-i așa? Ei bine, înainte de plecare, gazdele i-au invitat pe distinșii oaspeți să viziteze școala: sălile de clasă, cabinetele și laboratoarele, biblioteca, terenul și sala de sport. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oaspeți din Anglia, Franța, Finlanda, Italia, Spania și Turcia.

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:30:38 Ora standard a Europei de Est