Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În campus, în suflet și în priviri, o primăvară frumoasă!

Miercuri, la Tămășeu

În campus, în suflet și în priviri, o primăvară frumoasă!

Școala din Tămășeu se prezintă ca un adevărat campus, vorba doamnei director, profesor Popovici Magdolna. Pe câteva zeci de metri pătrați sunt concentrate și frumos orânduite, ca într-o cetate: grădinița, școala, cantina, internatul, alte clădiri, inclusiv o nouă și cochetă sală festivă..

Miercuri (30 martie 2011), la Tămășeu, primăvara își intrase în drepturi, fiind prezentă peste tot în campus, dar mai cu seamă în privirile și sufletul copiilor. Cei 248 de școlari și preșcolari învață la școlile și grădinițele din Tămășeu și Parhida, la secția maghiară și secția română, în clase paralele, dar și la simultane. Elevii navetiști din Parhida, Niuved și Satu Nou vin la școala din Tămășeu cu microbuzul școlii coordonatoare. În internat sunt 20 de locuri pentru copiii cu probleme sociale, care sunt sponsorizați (cu masă și cantină) de fundația Kiru din Germania, Ordinul maltez și Surorile franciscane. Există un proiect pentru un internat nou, cu circa 50 de locuri. În acest sens se caută un sponsor care să vină cu banii spre acest proiect...
Proiecte – proiecte și concursuri
Primul proiect Comenius s-a derulat cu o școală din Munchen în 2008-2010. Cel de-al doilea, aflat în derulare, vizează perioada 2010-2012. „Mai avem multe alte proiecte educaționale, după cum aveam să aflăm de la directorul școlii, dna prof. Popovici Magdolna. Ne-am înscris în proiectul internațional ENO Tree Panting Day, un proiect ecologic cu Finlanda. În aceeași zi, la aceeași oră (în 21 septembrie 2010), în 24 de țări, au fost plantați puieți de copaci, flori și arbuști ornamentali”. Elevi din clasele a IV-a și a VI-a au participat la proiectul național „File de istorie”; echipajul clasei a IV-a (îndrumat de prof. Fekete Annamaria) s-a situat pe primul loc. Tot pe locul I s-a clasat și Borzasi David, la un concurs județean „Cine ce știe” (Ki Mit Tud), la muzică instrumentală – flaut, iar formația instrumentală „Onix”, îndrumată de prof. Þigani Stefan (solistă Toth Monika) a obținut o mențiune. Elevii școlii s-au numărat printre premianții a numeroase alte concursuri de recitări, la Sălard (locul I și III),  de ortografie, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (locul IV pe județ); întreceri și jocuri sportive cu elevii din Biharia, la Biharia, unde au obținut două locuri III, la fotbal – băieți și handbal - fete; mențiuni – la handbal fete și băieți, la Sînmartin; cupa „Prietenia” la fotbal, acasă, cu elevii din Roșiori. Olimpicii școlii s-au remarcat la etapele județene la limba maghiară, biologie și religie, iar Borzasi David s-a calificat pentru etapa națională, la limba maghiară; elevii și dascălii s-au implicat în activități extrașcolare: balul bobocilor, balul părinților și carnaval, de Ziua Mondială a Animalelor, de Ziua Reformației, de Ziua Națională a României, de ziua lui Mihai Eminescu, la 24 Ianuarie, de ziua Unirii Principatelor Române ... Avem cerc de teatru. Suntem singura comună care am demarat un program pentru depistarea deficiențelor de auz la copii, cu ajutorul dlui doctor Foldes Bela din Oradea”.
În 10 aprilie, vin germanii!
Tot de la directorul școlii, am mai aflat că în 10 aprilie, sunt așteptați să vină la Tămășeu partenerii de proiect din Germania (16 elevi și șase profesori). Ca și americanii, în 2008, și germanii vin să muncească, să construiască, să amenajeze... Programul lor de o săptămână va fi bogat și variat, cuprinzând și vizite, o excursie la Sibiu, dar și programe comune, inclusiv activități cultural-artistice. Gazdele le vom întoarce vizita în iulie.
Pe biroul doamnei director aveam să răsfoim monografia școlii – „O privire în viața Școlii cu clasele I-VIII din Tămășeu”, realizată de prof. Fekete Annamaria și Racz Imola.
Spre finalul vizitei noastre, aveam să asistăm și la o întrunirea a elevilor care săptămânal comunică video cu partenerii germani, sub îndrumarea coordonatorului de proiect, prof. Szasz-Butiri Mihaela.
„E de lăudat gestul partenerilor și sponsorilor noștri germani din cadrul fundației Kiru care, pe lângă susținerea elevilor din internat, ajută în continuare câte cinci elevi cu probleme sociale, absolvenți ai școlii noastre fie cu plata abonamentului de transport la școală fie cu plata internatului pe toată perioada liceului, iar o fetiță beneficiază de un asemenea sprijin și la facultate”, a conchis dna director, prof. Popovici Magdolna.
La școala din Tămășeu am găsit o echipă extraordinară, vorba doamnei director, de la secretară (Otilia) la pedagog (Iuliu), o atmosferă propice de lucru, mobilizare și voință, implicare responsabilă și dăruire la toate nivelurile. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (109 poze), accesați Galeria foto: În campus, în suflet și în priviri, o primăvară frumoasă! 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:52 Ora standard a Europei de Est