Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cine știe mai multe despre Marghita?

La C.N. „Octavian Goga”

Cine știe mai multe despre Marghita?

„Un popor fără cultură e ușor de manipulat”, spunea Immanuel Kant. Dar la fel este cu orice popor care are o cultură și nu o cunoaște.

Și pentru că „fiecare epocă stă pe umerii vremurilor trecute” (M. Eminescu), a-ți cunoaște înaintașii și faptele lor devine o necesitate. Legat de aceasta, în perioada 23 - 25 martie 2011, în cadrul Colegiului Național „O. Goga”din Marghita, s-a desfășurat un concurs cultural sub titlul „Cine știe mai multe despre Marghita?” Avându-i ca realizatori pe prof. Meda Vlaicu, prof. Zenovia Mihuc și bibliotecar Elisabeta Stan, activitatea a urmărit în primul rând creșterea nivelului de informare a tinerilor cu privire la tradiția, istoria, arta, într-un cuvânt, cultura orașului nostru. La concurs au participat cinci echipe a câte patru elevi (IX A, X A, X B, X C, XI A) și profesorii lor coordonatori, diriginții claselor. Jurizarea a fost asigurată de un grup de profesori, avându-l ca președinte pe domnul director, prof. Sas Marcel Emil. Astfel, pentru o mai bună cunoaștere a trecutului municipiului Marghita, o așezare urbană din nordul județului Bihor cu o populație de o mare diversitate culturală, de naționalitate și confesională, cuprinzând aproximativ 17.000 de locuitori, de o mare importanță economică în județul nostru, li s-a propus elevilor participanți o temă de cercetare – Marghita interbelică. Utilizând documente aflate la biblioteca orășenească, la biblioteca liceului sau culegând informații de la persoane vârstnice care încă locuiesc în Marghita și în împrejurimile ei, elevii au reușit să-și formeze un important bagaj de cunoștințe despre trecutul zonei, dar și să-și dezvolte abilități și deprinderi de relaționare socială. După o perioadă de cercetare și documentare elaborată a elevilor a început și competiția care s-a întins pe o perioadă de două zile. În prima zi de concurs echipajele au prezentat în fața juriului informațiile culese, fiecare abordând un domeniu specific de cercetare: educație, oameni celebri, cultură, administrație, politică. Rezultatele au fost excelente având în vedere diversitatea și ineditul informațiilor culese, dar și a diversității și creativității de care au dat dovadă copiii  în ceea ce privește modalitatea de prezentare (scenete, interviuri, prezenare în power point). La sfârșitul zilei, juriul a făcut o departajare dificilă și strânsă ca punctaj, echipele fiind sensibil egale ca valoare. A doua zi a concursului a adus în atenția juriului, dar și a multor elevi susținători din clasele participante un concurs de întrebări prezentat într-un mod special, plin de vitalitate și umor de prof. Cristian Chirobocea. Și aici echipajele au avut ocazia să-și testeze cunoștințele în domeniile amintite, iar participanții să primească informații utile. Departajarea a fost la fel ed dificilă și acum fiind nevoie de întrebări de baraj. La final, echipa clasei a X-a B (Deac Florina, Hava Marina, Chichineșdi  Manuela, Oros Mihaela) a fost desemnată câștigătoare. S-au acordat premii și diplome de participare.
Noi ne cunoaștem istoria
A fost mai mult decât interesant, aproape emoționant să descoperim lucruri, oameni, locuri vechi de o noutate spirituală și sufletească pentru noi. Constituirea școlilor, clădirile vechi, locuri pline de nostalgie azi, oameni importanți – patroni spirituali azi, activități și obiceiuri moștenite până acum sau pierdute, toate acestea ne-au îmbogățit. Dar cred ca un beneficiu și mai mare a fost gustul comuniunii și al relaționării – profesori, elevi, colegi, prieteni.
Și-au mai adus contribuția într-un fel sau altul profesorii: Tatiana Voicu, Livia Moisa, Stan Gheorghe, Pop Claudia, Rodica Ursan, Margareta Pop (consilier educativ),  Simona Sarca (director adjunct), Liliana Bodor, Cristian Bota, Cristi Costelaș. Ne dorim ca acesta să fie doar începutul activității și vrem să continuăm  la anul cu o altă perioadă de cunoscut pentru că nu vrem să uităm: un popor poate „pieri din lipsă de cunoștință” ( Osea 4,6- Biblia).(Cristian Bota)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:28:30 Ora standard a Europei de Est