Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oaspeții primăverii la Școala „Dimitrie Cantemir”

Parteneriat: Grădinița nr.24 – Șc. „D. Cantemir”

Oaspeții primăverii la Școala „Dimitrie Cantemir”

Sub genericul „Vreau să fiu elev” – din cadrul Zilei Porților Deschise, la Școala „Dimitrie Cantemir” din Oradea au pătruns o dată cu razele primăverii, de echinocțiu - 21 martie 2011, preșcolarii din grupa pregătitoare de la Grădinița nr. 24, viitori elevi ai școlii, însoțiți de doamnele educatoare Anca Jarca și Alina Ferche.

Prima lor „lecție” a fost una complexă și emoționantă. Au fost întâmpinați de viitorii lor colegi, de la care vor prelua la 15 septembrie ștafeta - elevii din clasa a IV-a C, aflați sub calda îndrumare a doamnei învățătoare Tatiana Coșarcă. Cele două generații de elevi s-au împrietenit extrem de repede și s-au încântat reciproc cu un mini-spectacol muzical, la care cu toții au fost, pe rând, talentați artiști și spectatori.
Urarea de bun-venit adresată micilor invitați de către doamna Teodora Codău, directorul unității, a fost urmată de un dialog plin de evlavie și bucurie creștină, amintindu-li-se că tocmai a fost dat startul Postului creștin pascal; acest moment dedicat Praznicului Învierii Domnului, datinilor acestei sărbători, totodată sfaturilor înspre bunătate, generozitate, ascultare și cumințenie, a fost moderat de doamna Diana Nichita, profesor de religie ortodoxă.
Copiii au făcut apoi cunoștință cu universul bibliotecii, unde i-am observat îndreptându-și  privirile uimite și nesățioase spre mulțimea de cărți care îi așteaptă să le descopere frumusețea și tainele, în anii ce vin. Doamna profesor Diana Nichita le-a amintit că nu doar Biblia și poveștile religioase oferă minunate modele morale, dar și în basme „binele învinge întotdeauna asupra răului”. Au îndeplinit aici prima lor sarcină „serioasă” de școlari – au primit  fișe de colorat reprezentând un monument de cult creștin, astfel că așezați la masa primitoare din sala de lectură, au desenat, au răsfoit, au ascultat și au pus întrebări surprinzătoare, însuflețiți de interes și curiozitate. Chiar mai mult, unii au demonstrat că sunt deja capabili să citească!
Din lumea poveștilor, au continuat periplul spre sala de sport unde, luând exemplul celor mai mari, s-au apropiat de saltele, spaliere – și, sprijiniți (la propriu …și la figurat) de domnul profesor Ioan Fildan, s-au luat la întrecere cu cei din a IV-a în exerciții și „performanțe” de gimnastică. Îmbujorați de efort, dar mereu debordând de energie și entuziasm, au vizitat și celelalte clase de nivel primar, pentru a oferi și a primi un exemplu de cumințenie și sârguință, pentru a se familiariza cu mediul în care vor învăța în următorii ani, cu dascălii, colegii, sălile de clasă, coridoarele, locurile de joacă …
Au mărturisit la plecare că activitatea le-a făcut plăcere, și am promis cu toții că ne vom reîntâlni în împrejurări la fel de vesele și incitante, constatând că școala nu e cine știe ce stres …e doar o grădiniță pentru când am crescut puțin mai mari! (Melania Ciomoș)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:21:12 Ora standard a Europei de Est