Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dascălul bihorean – lansare de revistă și simpozion

De Buna Vestire, dublu eveniment la „Onisifor Ghibu”

Dascălul bihorean – lansare de revistă și simpozion

În sfântă zi de Bună Vestire, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea a găzduit Dascălul bihorean, un dublu eveniment: lansarea revistei „Dascălul bihorean” (nr. 4) și un simpozion dedicat tot dascălilor bihoreni, cu tema: „Impactul relației psihopedagogice și sociale în clasa de elevi”.

Evenimentele au fost organizate și susținute material, moral și sufletește de Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Casa Corpului Didactic Bihor, moderate fiind, în deplină armonie, de profesor-inspector Violeta Taichiș și profesor-director Virginia Tiurbe.
Sub „incidența legii” și în zodia Dascălului bihorean a intrat un reprezentant „născut iar nu făcut”... al apostolilor bihoreni, devenit jurist și notar între notari – Cornel Gârba. Modest din fire și prin construcția sa interioară sclipitoare, înzestrat cu incontestabile calități, între care voința și caracterul dau măsura personalității sale integre, Cornel e un model de dascăl, născut, după cum spuneam, care deși a urcat nenumărate trepte, prin muncă, inteligență și orientare, nu a uitat dragostea dintâi, pe care a alimentat-o neîncetat, fără a trăda profesia atât de dragă lui, care i s-a cuibărit la suflet. Cornel vibrează și acum din toată ființa atunci când se cântă imnul sfânt și emblematic al dascălilor, el interpretând în mod excepțional acest imn fără de seamăn - „Învățătorul”. Nu este dna Violeta unul dintre poeții Inspectoratului Școlar, dar deține un mare suflet de dascăl. Din preaplinul său a vărsat în revista dascălilor câteva lacrimi de suflet la adresa dascălului-jurist sărbătorit de Buna Vestire – Cornel Gârba - „dascălul prin excelență pe care îl omagiem și căruia îi aducem tribut de recunoștință. A lucrat aproape de baza educației, la clasele primare, a coordonat activitatea educativă a învățătorilor în calitate de inspector, a consiliat și îndrumat în meandre juridice pe numeroși dascăli bihoreni – astfel că e chiar imposibil de spus unde s-a oprit sau se oprește influența sa. A fost un învățător iubit deopotrivă de elevi, părinți și colegi chiar și după ce nu le-a mai fost dascăl, relațiile lui cu foștii învățăcei i-au marcat pe aceștia din urmă fiindcă au găsit la dascălul lor explicațiile cele mai pertinente și înțelegerea cea mai profundă. S-a dedicat învățământului dar a știut mereu să se bucure de frumusețea acestei profesii la care și azi se întoarce mereu cu gânduri de bucurie și cu o reală plăcere a revenirii între colegi dragi, la vremuri și situații de excepție...
Așadar este de invidiat domnul Cornel Gârba, dar e o invidie pe care nu o putem reprima pentru calitățile omului și dascălului, pentru cariera, truda și roadele ei, dar mai ales pentru modestia excelenței, căreia azi îi aducem tribut.”
„Nu cred că există o meserie mai nobilă decât cea de dascăl”...
... spunea un alt dascăl, aflat acum în postura de general adjunct al Inspectoratului Școlar, prof. Nicolae Ungur, iar distinsul profesor universitar Ioan Sabău, referindu-se tot la dascălii-apostoli (a căror spusă este sfântă) îi îndemna să rămână ceea ce sunt: niște apostoli, astfel încât acești copii să vă poarte în sufletul lor ca pe niște icoane ce sunteți!" Profund emoționat și mișcat de onoarea ce i s-a făcut de a mai cânta „Învățătorul” (cel tânăr), Cornel Gârba a întărit spusele Violetei, recunoscând niște adevăruri: „Sufletul îmi vibrează din plin când se cântă „Învățătorul”. Mulțumesc foarte mult pentru gândul care a încolțit și s-a materializat... De la bunii mei profesori, am învățat să privesc cu respect și responsabilitate această nobilă profesie de dascăl...”
Cornel a rămas același sufletist de mare clasă, așa după cum l-am știut în cei cinci ani de liceu pedagogic, același caracter și om de mare omenie. Asemenea oameni merită toată admirația, iar Inspectoratul Școlar, Violeta Taichiș, Ghiță Nan... au făcut o treabă nemaipomenită aducând în atenția dascălilor de azi dascăl-jurist de 24 de carate!
Cu primăvara în suflet
Profesor Georgeta Tifor a făcut o prezentare pe rubrici a numărului 4 al revistei, după care centrul de greutate al întâlnirii s-a mutat pe scenă, acolo unde cei mai mici artiști au făcut show, sub bagheta dnei profesor Maria Donca și a dulcilor săi prichindei din clasa I A, ghiocei – prezentatori, inocenți, sinceri și spontani, care ne-au cucerit cu exprimările lor de nota 10!
Programul micilor artiști nu putea avea decât 13 puncte!
1. Grupul vocal „Allegria”, al Școlii „Avram Iancu” din Oradea, îngerașii clasei I, ai prof. Stelieana Cârciumaru, în acompaniamentul inegalabilului orchestrator înv. Constantin Negruț;
2. Gimnastică ritmică – Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea;
3. Corul „Angelicus”, al Liceului de Artă din Oradea, elevii clasei a III-a A, ai înv. prof. Valeria Bunica, dirijați de prof. Narcisa Midoschi;
4. Fit Dance – exercițiu cu panglică – eleva Daria Muț, de la C. N. „Iosif Vulcan” din Oradea, prof. Georgeta Tifor;
5. Dans țigănesc, cu minunații elevi ai clasei a III-a de la Școala „Oltea Doamna”, îndrumați de prof. Lucia Pavel;
6. Dans de societate, protagoniști - elevii clasei a III-a A de la Lic. T. „Onisifor Ghibu”, prof. Marcela Marian;
7. Teatru popular „Omule, pomule” – elevii de la Gr. Șc. Ind. din Șuncuiuș, îndrumați de prof. Straton...
8. Cântec popular – Clubul Copiilor Ștei – soliști: Marcela Merce, Andreea Tirla și …
9. Dans popular – elevii Școlii „Constantin Șerban” din Aleșd, îndrumători - prof. Marina și Mircea Ardelean;
10. Șezătoare populară – elevii Școlii din Vadu-Crișului, prof. Liana Bot;
11. Cântec popular – Școala din Buntești – solistă. Georgiana Vese;
12. Dans popular – elevii (profesioniști – la dans) de la Lic.T. „Onisifor Ghibu”, îndrumați de prof. Iosif Româneac;
13. Urare de primăvară – elevele clasei I A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din
Oradea, îndrumate de prof. Maria Donca.
„Pentru simpozion, s-au primit 140 de lucrări, ceea ce reflectă interesul deosebit pe care tematica („Impactul relației psihopedagogice și sociale în clasa de elevi”) l-a trezit în rândul cadrelor didactice”, după cum a ținut să sublinieze directorul C.C.D. Bihor, dna prof. Virginia Tiurbe. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (144 de poze), accesați Galeria foto: Dascălul bihorean – lansare de revistă și simpozion.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:45:41 Ora standard a Europei de Est