Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spectacolul de recitări „Fascinația poeziei”

De Ziua Mondială a Poeziei

Spectacolul de recitări „Fascinația poeziei”

Așa cum ne-au obișnuit deja, membrii Catedrei de limba și literatura română de la C.N. „Arany Janos” din Salonta au sărbătorit, pe 21 martie, Ziua Mondială a Poeziei.

Pe fond muzical, spectacolul a fost deschis de un moment de dans sportiv, susținut de Szlovak Milan din clasa a XI-a C și partenera sa, Tamara. Frumoasa prezentatoare Lavinia Cociubei (X A) a fost gazda evenimentului, amintind faptul că spectacolul este dedicat liricii secolului al XX-lea.
„Poate vă întrebați : De ce poezie? … Proză poți scrie tu. Proză poate scrie el. Proză chiar și eu pot scrie. Însă Dumnezeu scrie poezie prin tine, prin el și chiar prin mine.
 Poezia este scurtătura ce duce la subtilul și tangibilul țel al țelurilor – încântarea infinită -. Un poem începe cu șiroaie de lacrimi și se termină cu zâmbete entuziasmate.
Poetul cheamă răsăritul visului de mâine, iar apoi îl transformă în ziua realității de azi. Facem o greșeală regretabilă atunci când încercăm să înțelegem poezia. Poezia nu este pentru a fi înțeleasă. Poezia este pentru a fi simțită. Poezia este pentru a fi îndrăgită. A încerca să înțelegi un poem este ca și cum ai atinge un trandafir cu ghimpi nenumărați. A încerca să simți un poem înseamnă să ții cu drag un trandafir fără nici un ghimpe. Iar să îndrăgești un poem înseamnă să devii imediat frumusețea și parfumul trandafirului însuși.” – iată cu ce gânduri și-a întâmpinat Lavinia auditoriul, format din profesori, elevi și iubitori de poezie.
Mai multe „Despre poezie” am aflat de la Fl. Nedelcu, prin intermediul Soniei Pop, XII B.
În continuare, elevi ai școlii au încercat să înalțe sufletește publicul, preț de câteva clipe. Dintre recitatori amintim pe: Dalina Toma, XI B: „Nervi de primăvară”, de George Bacovia; Coltău Ana, VI B: „Trecea un om pe drum”, de Elena Farago; Potra Laura, X D, „Rapsodii de primăvară”, de G. Topârceanu. Petrușan Răzvan, XI C: „Poveste sentimentală”, de Nichita Stănescu; Petran Mihai, XII C: „Melodie povestită”, de N. Stănescu; Ardelean Alex și Boiț Diana, V B: „Ploaie în luna lui Marte”, de N. Stănescu; Balla Timea, XI E: „Pean”, de N. Stănescu. Marișcaș Rebeca, XII C, a interpretat melodia Rugă pentru părinți”, pe versuri de A. Păunescu. Au continuat: Gudea Darius, V B: „Copilărie”, de Ana Blandiana; Diana Þirigan, IX D: „Am crescut”, de Ana Blandiana; Foltuț Dorotheea, VI A: „Cândva arborii aveau ochi”, de Ana Blandiana; Viktoria Veres, VIII C: „Poezia”, de Lucian Blaga; Lucian Drinc, VII B: „Rugă pentru părinți”, de A. Păunescu; Petrila Daniel, XI C: „Totuși, iubirea”, de A. Păunescu.
Ce este, așadar, poezia astăzi? A încercat să ne răspundă Mircea Cărtărescu, prin poezia „Garofița”, recitată de Iuhasz Erol, IX D. Spectacolul s-a încheiat pe versurile stănesciene cântate de Paula Seling.
Dincolo de toate, poezia rămâne o creație a omenescului, dar care, paradoxal, este adesea prea puțin accesibilă omului. Și poate că omenirea nu va înțelege niciodată puterea ei, dar cu siguranță alte și alte generații se vor naște în umbra acestei enigme etern omenești… POEZIA. (Ramona Buz & Zoe Nagy)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:04 Ora standard a Europei de Est