Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Curățenia este mama sănătății”

Activitate de cerc

„Curățenia este mama sănătății”

Săptămânal, elevii claselor I A și IV B de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea participă la cercul de protecția mediului, condus de prof. Carmen Filip, de la Palatul Copiilor și Elevilor.

Marți (22 martie 2011), în și de Ziua Mondială a Apei, elevii dnelor prof. Maria Donca și Rodica Panti au desfășurat o activitate specială, dedicată evenimentului zilei.
„Pornind de la tema Zilei Mondiale a Apei – „Apă pentru orașe, răspunzând provocării urbane”, am abordat cu elevii nevoia folosirii apei și săpunului pentru păstrarea curățeniei, potrivit zicalei „Curățenia este mama sănătății”. La fel de mult am insistat și pe o altă necesitate, aceea a economisirii apei, apa nefiind chiar inepuizabilă”, a declarat dna prof. Carmen Filip, coordonatorul activității de cerc, ținută în sala de clasă a celor mai mici dintre ecologiști.
Fiecare copil din clasa I avea pe masă câte un rebus, pe care l-au descifrat și completat împreună, după modelul de la tablă. Între timp, elevii clasei a IV-a aveau de rezolvat, prin muncă independentă, un chestionar cu 10 întrebări, tot pe tema apei. Fiecare întrebarea avea atașate trei variante de răspuns, din care doar una era corectă.
În partea a doua a activității, membrii cercului aveau să lucreze pe ateliere, în echipaje mixte (I cu IV) pe tema „Apa - un mediu de viață”. Pe câte o planșă, echipajele aveau de realizat desene și colaje, folosind imagini decupate reprezentând pești, plante, frunze și flori de nufăr, stele și căluți de mare... la care, după imaginația fiecăruia, plașele au fost îmbogățite cu nori și soare, după caz...
La final, conducătorul de cerc a tras concluziile și a făcut aprecieri pozitive, care au fost întărite de cele două doamne învățătoare prezente la activitate. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Curățenia este mama sănătății”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:17 Ora standard a Europei de Est