Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Recital de poezie din lirica spaniolă și hispano-americană

Joi, la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” Oradea

Recital de poezie din lirica spaniolă și hispano-americană

Manifestările înscrise în „Săptămâna europeană a limbilor moderne” au continuat ieri (joi, 27 septembrie) la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea (de la ora 10.00) și Școala cu clasele I-VIII nr. 11 (de la ora 12.00), așa după cum am aflat de la prof. Delia Tarr Popa, inspector școlar de specialitate.

La Liceul Pedagogic, dna profesoară de limba spaniolă, Rodica Pop, a organizat un recital de poezie din lirica spaniolă și hispano-americană, ai cărui protagoniști au fost nouă elevi „spanioli” (patru din clasa a VII-a: Diana Lucaciu, Oana Debucean, Georgiana Dume și Raluca Vereș, precum și cinci din a IX-a D: Roxana Dumitraș, Valentina Plotuna, Miruna Turc, Melania Berdea și Mihai Dobai). Ei au recitat din lirica spaniolă și hispono-americană, prezentând versuri din poeți consacrați: Gabriela Mistral și Pablo Neruda (din Chile), laureați ai premiului Nobel pentru literatură (în’57, respectiv’73) și  Gabriel Celaya (din Spania), poezii din literatura pentru copii (și adolescenți).
La final, „spaniolii” doamnei profesoare Rodica Pop a primit felicitări din partea dnei inspectoare Delia Tarr Popa, a reprezentantului C.C.D., prof. metodist Mioara Salloum, precum și a reprezentanților catedrei de limbi moderne din liceu, prof. Adriana Metea, șef catedră, și Teodora Popa, prof. de engleză.
„Asemenea acțiuni înscrise în „Săptămâna europeană a limbilor moderne” au loc în multe școli din județul nostru, ne spune prof. Mioara Salloum. Astăzi (ieri – n.n.), de la ora,12.00, vom mai avea o acțiune la Școala nr.11 din Oradea, iar mâine (vineri), la ora 10.00, tot la Liceul Pedagogic,  la ora 11, la  Liceul Teoretic ”Aurel Lazăr”, iar de la 12.00, la Școala „Dacia” și Colegiul Național „Mihai Eminescu”. Acțiunile se desfășoară în parteneriat cu Casa Corpului Didactic și Inspectoratul Școlar. „Săptămâna europeană a limbilor moderne” a debutat luni, la Casa Corpului Didactic, prilej cu care a fost inaugurat Centrul cultural pentru limbi moderne, dotat cu patru calculatoare și imprimantă,la care au acces toți profesorii doritori să desfășoare activități în cadrul centrului, beneficiind de logistică și materiale de la C.C.D, precum și acces gratuit la internet. Un asemenea centru a mai fost înființat doar la Liceul Pedagogic din Ploiești”, a ținut să precizeze profesorul metodist al C.C.D., dna Mioara Salloum.
Pentru activitatea frumoasă de la Liceul Pedagogic, șefa de catedră, prof. Adriana Metea, a ținut să o felicite atât pe profesoara de spaniolă, dna Rodica Pop, cât și pe noua directoare a Liceului Pedagogic, prof. Simona Martin - „fiica acestei școli, și șefă de promoție (cu zece), absolventă a Facultății de Litere din Cluj-Napoca”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Recital de poezie din lirica spaniolă și hispano-americană.

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:23:44 Ora standard a Europei de Est