Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăvara, sărbătoarea vieții...

De la Școala din Avram Iancu

Primăvara, sărbătoarea vieții...

Motto: „E primăvară, iarăși primăvară!/ Pe fiecare margini de făgaș.../ Și-au scos strămoșii degetele-afară/ De ghiocei, de crini, de toporași...”

Salutați, prieteni, sosirea primăverii!
 Cu pași de raze și lumină, învăluită în mătăsuri foșnitoare, fata cu cosițe aurii a sosit din nou la noi cu speranțe și multe vise de-mplinit, amintindu-ne că an de an învățăm să renaștem, să ne redescoperim și să ne redefinim înmugurind, așteptând înflorirea. Apropierea primăverii aduce căldura. Fiecare pas al ei aduce căldura mai aproape de sufletele noastre. Florile ei vor ameți nopțile cu parfum și culoare, așteptând albine și fluturi și fete să-și așeze parfumul lor în părul despletit...
„Primăvara, duminică a pământului”
An de an, primăvara dăruiește căldura trupului ei mugurilor ce așteaptă răsuflarea-i fierbinte, să fie floare și fruct. Aceasta e menirea ei și e mândră de asta! Dragi prieteni, învățați să înfloriți odată cu primăvara! Universul va deveni ocean de flori..., iar noi vom deveni nemuritori prin rodirea sufletelor noastre...
Împreună cu copiii mei (clasa a IV-a, de la Școala cu clasele I-VIII din comuna Avram Iancu), în cadrul proiectului: „Primăvara, duminică a pământului”, am dedicat această perioadă Primăverii, sărbătorind viața în toată plinătatea sa... Astfel, din lucrușoarele create la orele de abilități, am realizat „Colțul primăverii”, împodobindu-ne sala de clasă și coridorul școlii, la cercul de lectură, am desfășurat o șezătoare cu titlul „Primăvară, colț de rai”, în cadrul căreia am citit poezii și scurte texte dedicate primăverii, copiii înșiși au creat eseuri în care au scos în evidență lupta dintre iarnă și primăvară, au cântat frumusețea naturii în anotimpul ce se-apropie cu pași repezi, au închegat versuri, stângace, desigur, dar valoroase prin simplitatea și sinceritatea lor... De 1 Martie, am descoperit legenda mărțișorului, am învățat să iubim românește, dăruind mărțișoare celor dragi, mărțișoare confecționate tot de noi, în care-am împletit, dincolo de trudă, multă, multă iubire, înțelegând astfel că iubirea ne ajută să nu ne ofilim înlăuntrul nostru, acolo unde doare cel mai tare și că fără iubire, nimic nu suntem... De 8 Martie, alături de colegii noștri mai mari, îndrumați de dna profesoară Caba Ioana, am desfășurat programul artistic intitulat „Mama, flacără veșnică a iubirii necondiționate și dăruirii de sine”. În cântec și vers, cu sufletul rugă, ne-am sărbătorit cele mai dragi ființe ale fiecăruia dintre noi, amintindu-ne că atât cât mai suntem, avem datoria sacră de-a ne pleca cu veșnică recunoștință asupra celei ce ne-a dăruit și ocrotit viața: MAMA!
Mame dragi, Dumnezeu să vă dea un curcubeu la fiecare furtună, un zâmbet la fiecare lacrimă, o binecuvântare la fiecare pas, o promisiune la fiecare grijă, un răspuns la fiecare întrebare... Învățați să urcați mereu, chiar dacă nu veți întâlni pe drum doar trandafiri... (Anna Cotro)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:34:19 Ora standard a Europei de Est