Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Pedagogia Freinet în perspectiva învățământului românesc”

În weekend, la Școala nr. 11,

„Pedagogia Freinet în perspectiva învățământului românesc”

Timp de trei zile (vineri, sâmbătă și duminică, 18 - 20 martie 2011), peste 60 de dascăli bihoreni au participat la un stagiu de formare, organizat de C.C.D. Bihor, la Școala nr. 11 din Oradea, intitulat „Pedagogia Freinet în perspectiva învățământului românesc”.

Directorul școlii, prof. Adelina Iacob, a fost încântat(ă) să găzduiască un asemenea eveniment, mai cu seamă că  Școala nr. 11 este singura școală din județul Bihor care are clasă cu alternativa Freinet, având și perspectiva primelor clase gimnaziale Freinet din țară, cu concursul inspectorului general, dl prof. Dorel Luca, receptiv și deschis spre alternativele educaționale...
Cu niște formatori de mare clasă, precum: Mariana Bândea, Codruța Brancu, Andreea Iftimie, Cosmina Urdă, Claudia Cociuba, Ioan Vlad..., weekendul s-a scurs foarte repede, iar cursurile și atelierele de lucru au fost o plăcută zăbavă, o distracție și o socializare nesperată, care a dezvoltat colaborarea și a dus la cimentarea unor prietenii. Văzând atmosfera, mobilizarea și implicarea dascălilor, doamnei director mai că-i venea să nu se dezlipească de frenetici! Cu o comunicare ca la carte, cu risipă de imaginație și creativitate, „elevii” frenetici au cucerit formatorii, iar ei s-au dezlănțuit și mai tare. Au fost trei zile superbe în care s-a respirat Freinet, s-a mâncat Freinet pe pâine și s-au încins jocuri Freinet... Dascăli (educatoare, învățători și profesori de învățământ primar și gimnazial) de la diferite unități de învățământ: Școala nr. 11, școlile din Biharia, Sânmartin și Spinuș, de la Liceul Teoretic German „Fr. Schiller”, de la C.S.E.I. „Orizont” și de la grădinițele nr. 2, 35 și 41 au cooperat admirabil...
„Școala de astăzi ar trebui să se gândească mai mult la elevi”
Mariana Bândea respiră Freinet și contaminează ușor orice dascăl care simte această alternativă centrată pe elev...
„Înainte de a teoretiza, am experimentat. Freinet este ceea ce trebuie să simți. Școala de astăzi ar trebui să se gândească mai mult la elevi. Dacă ei se plictisesc, nu sunt numai ei vinovați. Să aplicăm altceva, care să-i motiveze... Nu o să vă dăm sfaturi, ci o să vă prezentăm din experiența noastră. Pedagogia Freinet pregătește copilul de azi să trăiască în lumea de mâine...”
 „Copiii sunt din rai”
Pedagogia Freinet este pedagogia muncii motivate, a comunicării, cooperării și a exprimării libere. Prin urmare și activitățile pe ateliere au fost organizate urmând acești pași. S-a vorbit despre clasa cooperativă și s-a demonstrat, s-a vorbit despre jurnal și s-a purces la scrierea unui jurnal; s-au încins jocuri cooperative și s-a înțeles exact cum vine cu exprimarea dramatică; toate cunoștințele teoretice, noțiunile noi au fost imediat aplicate în practică în cadrul atelierelor; s-a prezentat mult material didactic natural și video, s-au confecționat foarte multe postere în aplicarea textului liber, a jurnalului și corespondenței școlare...
Cei doi poli principali ai pedagogiei Freinet sunt interesul și munca. Dacă elevul vede că munca lui este valorizată, reacționează pozitiv și vine cu drag la școală. Admirabilii formatori timișoreni au armonizat prezentările scurte și interesante cu munca pe echipe, au făcut multe exemplificări și trimiteri la cărți de specialitate și nu numai... Au captat și cucerit, au organizat și dominat prin competență și autoritatea; au fost modele de îmbinare a democrației cu respectul, pasiunea și dăruirea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (90 de poze), accesați Galeria foto: „Pedagogia Freinet în perspectiva învățământului românesc”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:19:51 Ora standard a Europei de Est