Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oaspeți din Milano la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea

În cadrul programului european Leonardo - mobilitate MEET,

Oaspeți din Milano la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea

Dl profesor dr. Ruben Filimon (directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea) ne-a poftit, marți (15 martie 2011), să facem cunoștință cu oaspeții italieni din Milano care se vor afla pe perioada a două săptămâni în Oradea, într-un schimb de experiență, în cadrul programului european Leonardo - mobilitate MEET.

În prima săptămână, cei 11 elevi din anul III de la Capac: Politechico del Commercio di Milano, brutari și patiseri, însoțiți de doi profesori responsabili de proiect, Vaira Anastasia și Lucia Untilă, au avut programat un curs de formare în meseriile în care se pregătesc elevii italieni, precum și practică în laboratoarele și cabinetele colegiului.
„Poate reușim să creăm o rețea de școli partenere”
„În cea de-a doua săptămână, practica se va desfășura în întreprinderi, asociații de producție, hoteluri și restaurante, la Forum Continental, Ramada și Agrosara Bicaciu, potrivit ofertei pe care ne-au făcut-o partenerii noștri orădeni, ne-a declarat Lucia Untilă (de loc din Republica Moldova, care vorbește foarte bine românește). Am căutat și căutăm în continuare școli partenere în Europa; avem la Paris, în Oradea, la Lyon (Franța) și Helsinki (Finlanda), în diverse meserii: ceasornicari, operatori în comerț, în domeniul hotelier, barmani. Important este ca respectivii parteneri să poată să ne asigure să facem practică, atât în școala lor, cât și în diferite întreprinderi de profil din oraș, potrivite meseriilor pe care le promovăm. Astfel, în colaborare cu mai mulți parteneri din diferite țări sau chiar din aceeași țară sau din același oraș poate reușim să creăm o rețea de școli partenere care să acopere toate meseriile pe care le avem în școală”.
„Dorim să se dezvolte fără frontiere, în spirit liber...”
Anastasia și Lucia sunt doi interlocutori agreabili, deschiși și prietenoși, dascăli cu vocație, bine orientați, cu un simț practic dezvoltat.
„Scopul acestor programe europene este de a le forma tinerilor mentalități mai deschise pentru a se integra cu ușurință oriunde pe piața muncii europene. Dorim să se dezvolte fără frontiere, în spirit liber, inovativ, creator; să treacă peste orice stereotip și prejudecăți pe care le pot avea în mod fals despre un popor sau o țară” (Anastasia).
„Vrem să cunoaștem pentru a înțelege mai bine!”
„Și noi am dorit ca venind în România, cunoscându-i pe români la ei acasă, să le schimbă elevilor noștri prejudecățile despre România și poporul român, ei putându-se convinge singuri în mod direct despre ospitalitatea românească proverbială, despre bogăția sufletească a acestui popor. Să vadă și să simță că românul este bogat sufletește, muncitor și omenos. Că nu este ca cel care l-a făcut de râs peste hotare. Ei vor duce în familiile lor adevăratul mesaj despre România și acest popor minunat. Înainte de a veni, elevii noștri au beneficiat de 40 de ore de limbă și comunicare în limba română, pentru a-și însuși un mic vocabular de cuvinte uzuale, practice, care să-i ajute în comunicare. Tot atunci au aflat și câte ceva despre cultura, civilizația, istoria și politica românească...” (Lucia).
Dincolo de cursul de formare și multele ore de practică în meseria pentru care se formează, elevii italieni au avut prilejul să cunoască și multe dintre monumentele culturale, clădirile și instituțiile importante din municipiul Oradea. Pentru sâmbătă, aveau programată o excursie la Budapesta (în Ungaria), iar duminică, la Peștera Urșilor de la Chișcău. Tot Lucia ne spunea că deviza lor este: „Vrem să cunoaștem pentru a înțelege mai bine!”
„ Am fost primiți cu atâta drag de conducerea colegiului. Dl director este un om minunat, primitor și spiritual, și ca dumnealui sunt toți, persoane fantastice cu o inimă mare...” - Lucia.
Am avut ocazia să-i vedem și să-i studiem pe elevii italieni lucrând în laborator, sub supravegherea celor doi profesori italieni și a maistrului instructor al colegiului, dna Nogradi Marta - coordonatorul activităților practice desfășurate în laboratoarele colegiului. „Zilnic, elevii italieni, ajutați de o echipă de elevi de-ai noștri, vor învăța câte două sortimente de prăjituri românești, dar nu numai: marți – cornulețe cu nucă și brânzoici moldovenești, miercuri – ecler cu cremă de vanilie și plăcintă cu mere, joi, vom trece la preparatele italiene: tiramisu și crostata, iar vineri (18 martie, de Ziua unificării Italiei –n.n.), vom avea preparate specifice italienești și un program adecvat”, ne-a spus maistrul instructor în alimentație publică Nogradi Marta.
Așadar, timp de două săptămâni, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea se construiesc noi punți între două culturi, țări și popoare. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oaspeți din Milano la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:01 Ora standard a Europei de Est