Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În jurul anului în 20 de zile – proiect eTwinning

La C.T. „Ioan Ciordaș” Beiuș

În jurul anului în 20 de zile – proiect eTwinning

Miercuri, 2 martie 2011, la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș a avut loc diseminarea și sărbătoarea (celebrarea) încheierii proiectului internațional „În jurul anului în 20 de zile” („Around The Year In 20 Days”).

Proiectul a fost derulat pe platforma de comunicare a școlilor din Europa, eTwinning. În proiect au lucrat elevii clasei a X-a A îndrumați de o echipă de profesori coordonatori la nivelul școlii. Echipa de profesori care au îndrumat elevii a fost formată din: Crina BERCOVICI (coordonator principal și diriginta elevilor), Liana DRĂGOI (prof. engleză), Manuel BERCOVICI (prof. informatică), Corina POPA (prof. franceză și engleză), prof. Traian BOGDAN (prof. engleză), Ana MATICA (maistru instructor) și alte cadre didactice din școală. Elevii au pregătit activitățile proiectului lucrând pe platforma de învățare și comunicare ThinkQuest. Produsele finale au fost postate apoi în paginile proiectului.
La proiect au participat elevi din Olanda (CSG Willem van Oranje), Grecia (Gymnasio Ano Komis), Franța (Lycée Réaumur), Turcia (Bașlamiș Ilköğretim Okulu) și România (Grupul Școlar Industrial „Ștefan Procopiu” Vaslui, Colegiul Economic „Anghel Rugină” Vaslui și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș).
Celebrarea a început în amfiteatrul școlii în prezența conducerii școlii, echipei de proiect și a altor invitați. A fost amintit faptul că participând la proiectele de pe platforma eTwinning școlile nu sunt în concurență. Elevii au șansa de a împărtăși experiențe, de a învăța unii de la alții.
Proiectul a urmat mai mulți pași:
1. Prezentarea echipelor de lucru și a școlii.
2. Alegerea a 20 de zile internaționale, globale, europene.
3. „Efectuarea unei excursii” în jurul anului, fiecare echipă concentrându-ne pe cele 20 de zile alese, prin prezentarea lor sub formă video (informații, acțiuni din lume și la nivelul școlii).
Perioada de derulare a proiectului a fost: septembrie 2010 – februarie 2011.
Profesoara Crina Bercovici a mulțumit tuturor celor care au contribuit la buna desfășurare a proiectului: conducerea școlii, Primăria Beiuș (sponsorizare materiale publicitare), Asociația Habitat pentru Umanitate - filiala Beiuș, Cabinetul medical școlar, Televiziunea locală - Național TV Beiuș, firma „Foto Clip”, părinții elevilor etc. 
Elevii au fost felicitați pentru seriozitatea de care au dat dovadă și implicarea lor în reușita proiectului. Diriginta elevilor a amintit faptul că în acest proiect „eram noi”, dar pentru celelalte școli reprezentam Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș”, pentru unii, chiar România. Elevii au înțeles că un lucru bine făcut are o valoare care întotdeauna va fi apreciată de „oamenii de valoare”. Elevii au fost ținuți la curent cu mesaje de genul. „Crina, te rog să-i feliciți pe elevii tăi …”.
Sărbătoarea a continuat în sala de clasă a elevilor clasei a X-a A. Invitații au avut ocazia să admire, în cadrul unei expoziții, câteva din produsele finale. Astfel, elevii au prezentat invitaților cele 20 de zile internaționale studiate de „beiușeni” în proiect. Acestea au fost: Ziua europeană a primului-ajutor, Ziua mondială a păcii, Ziua europeană a limbilor, Ziua mondială a Munților Carpați, Ziua mondială a alimentației, Ziua internațională ONU, Ziua internațională a Mării Negre, Ziua internațională a toleranței, Ziua universală a copilului, Ziua mondială a salutului, Ziua internațională a voluntariatului, Ziua siguranței pe internet, Ziua mondială a numărului Pi, Ziua internațională a cărții pentru copii și tineret, Ziua mondială a antreprenoriatului, Ziua mondială a creativității și inovării, Ziua mondială a râsului, Ziua Europei, Ziua mondială a mediului, Ziua internațională a stângacilor.
Invitații au primit adresa site-ului unde sunt postate creațiile elevilor.
Au fost stabilite legături care poate vor sta la baza unor viitoare proiecte Comenius, Leonardo sau schimburi de experiențe.
Să nu uităm că: societatea secolului XXI cere persoane responsabile, cu abilități de planificare, gândire critică, creativitate, de comunicare și de prezentare, înțelegerea culturilor diferite, abilitatea de a lua decizii și cunoștințe și abilități de utilizare a tehnologiei, precum și a acelor instrumente care servesc cel mai bine scopul. Învățarea bazată pe proiect are avantajul că poate să „aducă” în școală „experiențe”de viață. (Szatmari Edit &Manuel Bercovici)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În jurul anului în 20 de zile – proiect eTwinning.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:20:21 Ora standard a Europei de Est