Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

“3.274 de cadre didactice au devenit titulare în timpul lunii martie”

Conferința de presă susținută, marți, de secretarul de stat Oana Badea,

“3.274 de cadre didactice au devenit titulare în timpul lunii martie”

15.03.2011
Vă mulțumesc că ați răspuns afirmativ invitației noastre. Declarația de presă pe care o voi face astăzi are trei coordonate. Suntem în măsură să vă dăm rezultatele finale în urma aplicării articolului 253 din noua Lege a Educației Naționale. A doua temă este legată de masterul didactic pe care Legea Educației Naționale îl prevede și, nu în ultimul rând, vreau să fac câteva precizări legate de Codul Muncii.

Vă mulțumesc că ați răspuns afirmativ invitației noastre. Declarația de presă pe care o voi face astăzi are trei coordonate. Suntem în măsură să vă dăm rezultatele finale în urma aplicării articolului 253 din noua Lege a Educației Naționale. A doua temă este legată de masterul didactic pe care Legea Educației Naționale îl prevede și, nu în ultimul rând, vreau să fac câteva precizări legate de Codul Muncii.
Primul subiect - rezultatele aplicării prevederilor articolului 253 din Legea Educației Naționale - trebuie așezat în locul său și trebuie să i se dea importanța cuvenită. Este pentru prima dată când Consiliul de Administrație manifestă autonomie în selectarea resursei umane la nivelul unității de învățământ. Iată că, în loc să avem „3.500 de cadre didactice date afară în cursul lunii februarie", în acest moment avem 3.274 de cadre didactice care au devenit titulare în timpul lunii martie. Este un câștig de calitate și de stabilitate pentru sistemul de învățământ preuniversitar. Datele sunt următoarele: la nivelul unităților de învățământ a fost depus un număr de 5.710 solicitări pentru a deveni titulari, conform prevederilor articolului 253. Au primit statut de titulari 3.274 dintre solicitanți (3.153, înainte de contestații și alți 121 după soluționarea contestațiilor). Procentual, peste 57% din solicitanți s-au titularizat la nivelul unității de învățământ, 1.918 în mediul urban, 1.273 în mediul rural. Pentru a face o comparație, vă reamintesc cifrele anului 2010, după organizarea Concursului național unic de titularizare. Am avut 13.497 cadre didactice care au obținut note egale sau mai mare cu șapte. Din aceștia s-au titularizat, pe procedura obișnuită, 3.728 cadre didactice, din care 1.693 în mediul urban, 2.089 în mediul rural. Pornind de la cifrele prezentate precizăm, ca o concluzie, următoarele elemente: pentru toți cei care vor să facă analize asupra rezultatului, reiterăm condițiile pe baza cărora s-a putut obține titularizarea în baza articolului 253. Întâi de toate, certificarea viabilității postului sau a catedrei respective și, apoi, acordul Consiliului de Administrație al unității de învățământ. Decidentul a fost Consiliul de Administrație al unității de învățământ. Rolul inspectoratelor școlare a fost minimal. Acestea au monitorizat perioada în care s-a aplicat procedura și au consiliat cu privire la aplicarea procedurii. Vă mai precizăm și numărul total de contestații care s-a înregistrat: 450 de contestații. Așa cum am spus anterior, din aceste 450 de contestații, au fost 121 soluționate în favoarea contestatarilor. Și numărul de contestații raportat la numărul total de solicitări ne îndreptățește să spunem că am avut consilii de administrație serioase, responsabile, care și-au manifestat autonomia în aplicarea acestui articol cu decență. Pentru asemenea lucru, sunt mândră că am asemenea colegi în sistemul de învățământ preuniversitar.
Masterul didactic
A doua declarație, cea referitoare la masterul didactic, pleacă de la faptul că la sfârșitul săptămânii trecute, peste 80 de reprezentanți, directori și cadre didactice de specialitate din licee pedagogice sau licee teoretice în care există specializări pedagogice, s-au întâlnit în Consfătuirea Națională a Liceelor Pedagogice. Blajul a fost centrul în care ne-am întâlnit, și credem noi, și un simbol. Ca urmare a întâlnirii, la Blaj a fost semnată o rezoluție: rezoluția de la Blaj a Liceelor Pedagogice. De altfel am înaintat Cabinetului Ministrului, domnului ministru, nota și documentele care au rezultat după această întrevedere.  Rezoluția cere în esență un singur lucru: recunoașterea tradiției pe care o au aceste licee, recunoașterea expertizei care există în ceea ce privește, și sunt foarte atentă la ce spun acum, practica pedagogică în liceele pedagogice și, în consecință, rezoluția sensibilizează decidenții din Ministerul Educației cu privire la construirea masterului didactic. Consideră că este necesar transferul natural al experienței practicii pedagogice înspre masterul didactic, care, așa cum știți, conform noii legi se va desfășura în învățământul superior. Liceele pedagogice vor totodată să facă parte, să se implice în construirea, în redactarea acestui master didactic.
Codul Muncii
Al treilea subiect al declarației de astăzi se referă la Codul Muncii. Transmit tuturor colegilor mei din sistemul de învățământ preuniversitar că noul Cod al Muncii nu vulnerabilizează statutul cadrului didactic. Le reamintesc faptul că Legea Educației Naționale cuprinde la Titlul 4 Statutul personalului didactic, că este o lege organică și că prevederile Statutului personalului statutului didactic prevalează în orice condiții, asupra oricăror prevederi. Codul Muncii este o legislație cadru care nu poate să aibă efect decât atunci când, în Statutul personalului didactic, nu există prevederi. În consecință, asigur cadrele didactice de garantarea drepturilor pe care Legea Educației Naționale, prin Statutul personalului didactic, o produce cu efecte certe în acest moment. Vă mulțumesc!
(Transcriere efectuată de Biroul de presă)

Trimite email
joi, 13 martie 2025, 19:53:15 Ora standard a Europei de Est