Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O sută de zile de școală

La Școala nr. 11

O sută de zile de școală

Joi, 10 martie 2010, elevii clasei I A Step by step, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, au sărbătorit 100 de zile de școală.

De fapt, numărul jubiliar s-a realizat în data de 1 martie, dar evenimentul a fost amânat datorită numărului mare de copii bolnavi, absenți în ultimele săptămâni.
Pregătirea evenimentului a început odată cu prima zi de școală când s-a luat decizia să se realizeze colecții de 100 de obiecte pentru momentul respectiv.
Ziua a debutat cu un mesaj specific evenimentului și cu sarcini de lucru la activitatea de la centre care se învârteau în jurul numărului 100. Astfel, la centrul de citire, copiii au avut de realizat „Cărticica celor 100 de  proverbe” unde au fost adunate și îmbinate în mod artistic 100 de proverbe. La centrul de scriere au realizat „Copacul cuvintelor” care a reunit 100 de cuvinte cu grupul „ce” scrise pe flori și pe frunze.
La centrul de științe au configurat „Harta anotimpurilor”, unde patru zâne care simbolizau cele patru anotimpuri au fost împodobite cu imagini, poezii, ghicitori specifice fiecărui anotimp. La centrul de matematică au efectuat adunări și scăderi cu numerele până la 100, organizate în diverse forme și cu grade diferite de dificultate.
Evenimentul a constituit și o activitate de comisie metodică la care au fost invitate colegele învățătoare de la clasele I, precum și directorul școlii, prof. Adelina Iacob. Acestea au putut vedea o secvență de activitate la centre, precum și colecțiile copiilor care au fost dintre cele mai diverse.
După-amiază, sărbătoarea a continuat împreună cu părinții, care au putut vedea din realizările copiilor, au putut admira cele mai inedite colecții, cu alte cuvinte au avut ocazia să participe la o activitate extrașcolară mai aparte față de cele tradiționale.
Diseminarea activității a constat în amenajarea unei expoziții cu colecțiile celor 100 de exemplare ale copiilor, în holul școlii. Expoziția a fost apreciată de cadrele didactice și elevii școlii.
La final au gustat cu toții câte o felie de pizza, o prăjitură cu mere și un pahar de suc. Cele mai alese gânduri au fost consemnate în cartea de vizită a clasei. (Domnica Popa & Eva Olău)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:44:55 Ora standard a Europei de Est