Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un dar pentru mama

Podul prieteniei

Un dar pentru mama

„Un dar pentru mama” este cea de-a doua activitate desfășurată în cadrul proiectului –concurs internațional „Podul prieteniei”, proiect coordonat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea. Inițiatoarele proiectului sunt director adjunct, prof. Elena Erdeli și director, prof. dr. Angela Marușca.

Alături de CSEI „Orizont” Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în cadrul acestui proiect, participă următoarele instituții: Smithillsschool Anglia, Arany Janos Egyseges Gyogypedagogiai Modszertani Ungaria, Moletai Gymnazia Lituania, CSEI nr. 1 Oradea, CSEI Tileagd, CSEI Popești, Școala Specială din Dej, Școala Specială din Huedin, Școala Specială nr. 11 „C-tin Păunescu” din București, Școala „Sf. Stelian” din Rădăuți, CSEI Suceava, Școala cu clasele I-VIII „I. Slavici” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea, CSEI nr. 1 din Târgu Mureș, CSEI Beclean, Liceul Teoretic „Gelu Voievod”, Gilău, Școala cu clasele I-VIII „Alice Voiculescu”, Drobeta Turnu Severin și Școala cu clasele I-VIII din Sînmartin.
Obiectivele specifice ale proiectului vizează: realizarea de desene pe diferite teme utilizînd diferite tehnici de lucru; familiarizarea elevilor cu mijloacele de tehnologia informației și a comunicațiilor, precum și folosirea programelor Power Point, Paint, Word, Skype, Yahoo messanger; satisfacerea nevoii de demonstrare a utilității fiecărui individ într-o colectivitate, redând încrederea fiecărui copil în propriile sale posibilități și capacități; eliminarea blocajelor în comunicare și dezvoltarea spiritului de echipă punând accent pe respectul reciproc; cultivarea spiritului de initiațivă și creativitate.
Activitățile proiectului
Să ne cunoaștem partenerii de proiect! Omagiu adus marelui nostru poet național...; Un dar pentru mama; Primăvară europeană; Cel mai bun prieten al meu; Ziua copilului; Impresii de vacanță; Un dar pentru profesorul meu preferat; Diseminarea proiectului
Grupul țintă este constituit din 200 elevi - câte 10 elevi din fiecare instituție participantă; durata proiectului: 10 ianuarie 2011- 16 decembrie 2011.
Echipa de proiect este alcătuită din: Elena Erdeli (dir. adj.) și profesor coordonator, Marușca Angela (director și prof. coordonator), Deneș Melinda, Terheșiu Raluca și Mladin Nicoleta – membri.
Fiecare activitate din cadrul proiectului presupune comunicarea elevilor prin intermediul internetului și realizarea de către aceștia a unor desene conform temei propuse. Elevii din ciclul primar și gimnazial vor pregăti desenele în concordanță cu tematica dată într-o tehnică la liberă alegere (acuarelă, creion grafic, creioane colorate etc). Lucrările pot fi realizate atât individual, cât și în echipă de către copii. La nivelul fiecărei școli participante la proiect vor fi desemnate cele mai reușite trei desene ale elevilor evaluate și punctate diferențiat (locul I, II și III), pe ciclu de învățământ (primar, gimnazial).
Evaluarea elevilor se face prin punctaj de la 1 la 5. La nivelul fiecărei instituții participante la concurs va fi formată o echipă de jurizare formată din trei cadre didactice (care nu au participat la realizarea desenelor). Profesorii, membri ai juriului, vor completa fiecare o fișă de punctaj și vor realiza un clasament cu locurile I, II și III. Desenele premiate la nivelul fiecărei școli (locul I, II, III) se vor scana și se expediază pe adresa de e-mail a proiectului: podulprieteniei@yahoo.com, astfel încât toți participanții să le poată vedea.
Următoarea noastră activitate intitulată: „Primăvară europeană” se va derula în perioada 15 martie -10 aprilie 2011. Cei doritori să participe la concurs și să se alăture celor 20 de instituții implicate deja în proiect o pot face cu ușurință trimițând un e-mail la adresa proiectului: podulprieteniei@yahoo.com. (Maria Ungur)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:01 Ora standard a Europei de Est