Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor”

La C.T. “D. Leonida” a fost lansat un nou proiect

“Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor”

Marți (25 septembrie 2007), la Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida” din Oradea a fost lansat un nou proiect, intitulat “Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor”, în parteneriat cu Muzeul Þării Crișurilor, Muzeul Militar, Cetatea Oradea, Inspectoratul Școlar, și finanțat de Consiliul local.

Prin derularea acestui nou proiect se urmărește creșterea interesului elevilor de la Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida” față de componenta  cultural-istorică a municipiului Oradea, prin implicarea lor în cunoașterea monumentelor de cultură și artă, prin vizite, întâlniri cu reprezentanți ai muzeelor și Cetății în cadrul a opt ore de dirigenție, prin realizarea de materiale informative (panouri și CD-uri) ce urmează să fie folosite la orele de consiliere și orientare, respectiv în cadrul  unor activități  extracurriculare și  prin organizarea  cu elevii a două concursuri cu o tematică prestabilită împreună cu partenerii de proiect.
Partenerii vin cu o ofertă generoasă
La lansare, echipa de proiect (alcătuită din prof. Georgeta Sadoveanu, responsabilul proiectului, Mihaela Elena Băguț, coordonator, Anda – Mihaela Marian, Liana Coroianu, Ciprian Băguț, precum și trei elevi: George Biro, Alina Þodan și Vlad Olar ) a avut  alături conducerea colegiului (prof.Georgeta Sadoveanu – director, și Daniela Vîlceanu – director adjunct), Delia Bacoș, consilier educativ, Aurora Olar, președintele  Consiliului reprezentativ al părinților, reprezentanți ai partenerilor (prof. Florin Negruțiu, inspector școlar de specialitate, Amalia Moldovan, muzeograf, șef secție relații publice și expoziții), invitați (Gretta Postole, directorul Gr. Șc. “Andrei Șaguna”), reprezentanți ai presei, elevi .
Reprezentantul Inspectoratului Școlar, Florin Negruțiu, s-a arătat plăcut surprins de faptul că în școli se scriu tot mai multe proiecte, care obțin finanțare, ceea ce înseamnă că  temele sunt bine alese, cu impact pentru comunitate și colectivele de elevi. Muzeograf Amalia Moldovan, unul dintre parteneri, a promis să vină cu o ofertă generoasă, concursuri pe teme diverse, din domenii cât mai variate, pentru a interesa cât mai mulți elevi .
Să mai notăm faptul că proiectul se derulează pe perioada 1septembrie-30 noiembrie 2007, iar principalii beneficiari vor fi 210 elevi implicați în derulare, dar, indirect, și ceilalți elevi ai colegiului. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor”.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:14 Ora standard a Europei de Est