Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucurii pentru mămici, bunici și profesoare

La Școala „Dimitrie Cantemir

Bucurii pentru mămici, bunici și profesoare

Marți, de 8 Martie, la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” din Oradea, fiecare clasă de elevi, pregătită de doamna învățătoare sau dirigintă, s-a gândit cum să sărbătorească această adevărată zi a recunoștinței...

La inițiativa Consiliului elevilor, a doamnelor Maria Mirela Filimon – profesor de limba engleză și instructor al trupei de teatru „Peter Pan”, și Galea Rodica – profesor de muzică și instructor al trupei de dans de societate, a fost organizat un spectacol plin de farmec, culoare, ritm, sensibilitate, dar și umor, în sala de sport, devenită neîncăpătoare pentru spectatorii noștri.
Emoțiile au fost foarte mari pentru artiștii claselor a V-a A și a VII-a A, care au cântat, au dansat, au recitat, au interpretat propriile roluri în sceneta prezentată, încântând singuri publicul timp de o oră.
Se pare că emoțiile au fost și mai mari în rândul mamelor, bunicilor, al doamnelor profesoare, secretare, directoare … fiindcă zâmbetul larg, lacrimile de bucurie sau duioșie nu au lipsit de pe niciun chip.
Elevii clasei a V-a A, îndrumați de doamna dirigintă Galea Rodica, au prezentat un fermecător montaj de poezie și cânt, dedicat mamei, urmat de un vals romantic și o samba plină de dinamism (aici li s-au alăturat și colegii lor din clasa a V-a B). O surpriză deosebită a constituit-o elevul Marcel Andor (clasa a V-a A), care ne-a impresionat cu două cântece, ofrandă adusă iubirii pentru MAMA.
A venit apoi rândul celor din clasa a VII-a A (trupa de teatru „Peter Pan”), să-și interpreteze  propriile roluri … din viața de zi cu zi - așa cum au fost portretizați în sceneta originală, scrisă special pentru ei de către doamna prof. Maria Mirela Filimon.
Plină de lirism în prima parte – în care s-au făcut declarații de iubire sărbătoritelor  -, sceneta a evoluat într-o satiră plină de umor, prilej de etalare a calităților și defectelor elevilor, de fapt a talentului lor artistic complex: ei au vorbit, au cântat, au mimat, au jonglat, au dansat în stil de „marionete” trase de sforile nevăzute ale adulților din viața lor; au împărțit flori, ciocolată, baloane colorate, mulțumind fiecare mamelor, bunicilor, profesoarelor – acești inegalabili „îngeri” protectori.
Spectacolul s-a încheiat în ritmuri vesele, alături de elevii mai mari din clasele a VII-a A, a VIII-a B și C – membri ai recent înființatului cerc de dans. Toți cei prezenți au fost invitați la dans și toți s-au bucurat de darul acestei zile. (Amalia Popoviciu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bucurii pentru mămici, bunici și profesoare. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:08 Ora standard a Europei de Est