Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dar din suflet de copil!

La Grădinița „Holcim” din Aleșd

Dar din suflet de copil!

Pe doamna Florica Vesa - directorul Grădiniței „Holcim” din Aleșd – am cunoscut-o în 2009 ca o mare sufletistă, în fruntea unui colectiv minunat de cadre didactice, la ora derulării unui proiect educațional cu Grădinița „Elena Doamna” din Galați.

La fel o cunosc și mulți alții... pentru că faptele vorbesc. Tot astfel am găsit-o și joi (10 martie 2011) la o manifestare de suflet desfășurată în sala de sport a grădiniței.
Micii artiști au prezentat pentru persoanele vârstnice ale Centrului pentru persoane vârstnice din Aleșd un emoționant spectacol. La manifestare, au onorat cu prezența: dl primar Zeno Þipțer, alți reprezentanți ai Primăriei Aleșd, directorul Fabricii „Holcim” - dl Roman Mencz, directorul Colegiului Tehnic „Alexandru Roman” - prof. Liliana Antonescu, preotul Ovidiu Bocșan – părinte paroh al Bisericii Sf. Ioan Botezătorul, alți reprezentanți ai partenerilor de proiect de la Biblioteca „Octavian Goga” din Aleșd și Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban”...
Manifestarea se înscrie în cadrul proiectului educațional extracurricular cu finanțare extrabugetară intitulat „La umbră de codru des”, implementat în 2009, pe o perioadă de doi ani.
Alături de Zâna primăverii
Alături de Zâna primăverii (prof. Ioana Gherlea), pe scenă au evoluat preșcolarii grupei mari, ai grupei mari-pregătitoare (îndrumați de ed. Maria Roșu), grupei combinate (ed. Maria Simai) și grupei mici (conduși de Jozsa Iudit). Cum poți să nu te emoționezi în fața unor asemenea flori care dau tot ce au mai bun, cu sinceritate și voioșie, din tot sufletul, fără reținere și părtinire... Versurile și cântecele lor, prezentate în cor, pe grupuri mai mari sau mai mici, dar și individual, au purtat mesajul iubirii exprimate cu multă bucurie! Numerele de dans modern și dans popular ne-au aprins și mai tare, Maria Roșu, Ancuța Tunduc și maestrul Florea Crișu, arătându-se mulțumiți de prestația micilor dansatori, aflați în mare formă... sportivă!
„Și cu această nouă activitate de proiect, ne-am propus să adăugăm noi cărămizi la ridicarea edificiului lor emoțional, în cultivarea înălțătoarelor sentimente de dragoste și prețuire față de persoanele vârstnice, asumarea responsabilității, chiar și la această vârstă fragedă, a respectului față de semeni. Cu credință și dragoste, de mici, ei învață ce e respectul, iar prin fapte, prin acțiune, dorim să le formăm deprinderi și obișnuințe, atitudini și comportamente morale înalte, trăsături pozitive de voință și caracter”, ne-a declarat dna Florica Vesa – directorul grădiniței.
Profund mișcați de momentul artistic al preșcolarilor, dl primar Zeno Þipțer și părintele Ovidiu Bocșan au încercat să sporească emoțiile printr-o vorbă de duh și câteva versuri închinate mamei... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dar din suflet de copil!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:47 Ora standard a Europei de Est