Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Concluzii generale ale vizitei ARACIS la Universitatea Oradea

Prof.dr. Lazăr Vlăsceanu

Concluzii generale ale vizitei ARACIS la Universitatea Oradea

Vineri, 4 martie 2011, s-a încheiat vizita Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) pentru evaluarea instituțională a Universității din Oradea (UO).

Comisia de evaluare a fost compusă din 36 de evaluatori din care un expert evaluator străin din Irlanda și doi studenți. A fost evaluată universitatea din punct de vedere instituțional și 28 de programe de studii (specializări) de licență și masterat de la 15 facultăți. Procedura evaluării s-a derulat în perioada 2 – 4 martie 2011.
Concluziile generale ale vizitei de evaluare au fost prezentate, vineri, 4 martie, în fața Senatului Universității din Oradea, de către directorul de misiune, prof.dr. Lazăr Vlăsceanu, Universitatea din București. Concluziile specifice și acordarea calificativului, sunt de competența Consilului ARACIS și vor fi făcute publice după ședința Consiliului ARACIS (aproximativ o lună).
Directorul de misiune a precizat că evaluarea Universității din Oradea a vizat activitatea instituției pentru perioada 2008 până în prezent, precum și măsurile întreprinse pentru aplicarea noii Legi a Educației Naționale. În prezentarea contextului vizitei, prof. dr. Vlăsceanu a felicitat forurile de conducere ale UO pentru rezolvarea problemelor din trecut, pentru modul tranșant în care a fost abordată și rezolvată majoritatea problemelor cu care s-a confruntat instituția în ultimii ani.
Comisia a apreciat dezvoltarea cercetării, subliniind că în ultimii ani pe acest segment „UO a obținut rezultate remarcabile”. Recomandarea evaluatorilor a făcut referire la implicarea unui număr cât mai mare de cadre didactice în cercetare, respectarea eticii în cercetare, amintind problemele de plagiat cu care s-a confruntat UO în trecut.
Referitor la activitatea didactică s-a constatat că s-a introdus ordine în programele de studii, însă UO, pentru a realiza un transfer de cunoștințe eficient, trebuie să pună mai mult accent pe evaluarea continuă a studenților pe parcursul semestrului, în defavoarea celei sumative din timpul sesiunilor de examene. De asemenea, dezvoltarea resurselor de învățare, precum și a dotării bibliotecilor trebuie să devină o prioritate pentru toate facultățile.
În ceea ce privește studenții, directorul de misiune a menționat că s-au îmbunătățit și sunt în proces de dezvoltare serviciile oferite studenților, iar Universitatea din Oradea trebuie să sprijine pe viitor organizarea de manifestări studențești pentru a oferi studenților o viață culturală activă și diversificată. 
În încheierea prezentării concluziilor generale ale vizitei, prof.dr. Lazăr Vlăsceanu a menționat că Universitatea din Oradea este suficient de dezvoltată cantitativ, dar fragmentată, putându-se lua în considerare chiar o reorganizare a facultăților în funcție de domeniile de studiu. În contextul întrării în vigoare a Legii 1 din 2011, a Educației Naționale, care impune o nouă clasificare a instituțiilor de învățământ superior, Universitatea din Oradea trebuie să se identifice cu misiunea care i se potrivește cel mai bine și să obțină performanțe remarcabile. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:05:13 Ora standard a Europei de Est