Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăvara prieteniei

În cadrul S.N.A.C.

Primăvara prieteniei

În cadrul proiectului S.N.A.C. „Aproape de semenii noștri” derulat de Școala cu cls. I-VIII „Dacia”, în colaborare cu CSEI „Orizont”, coordonat de prof. psiholog Claudia Trifa, copiii și- au dat mâinile pentru a întâmpina împreună primăvara.

De ce Primăvara prieteniei?
Pentru că o nouă primăvară ni se arată, un nou prilej de întâlnire cu cei pe care îi cunoaștem de multă vreme. Unii voluntari de la Școala „Dacia” sunt în acest proiect de trei ani, alții acum învață despre voluntariat de la cei mai vechi, și cu fiecare an ce trece, tot mai numeroasă e implicarea copiilor și îndrumătorilor lor în acțiuni de genul celei pe care am pregătit-o pentru 1 martie.
Un singur apel și o mulțime de copii au îmbrățișat ideea de a realiza felicitări și mărțișoare pentru copiii de la „Orizont”, dar și pentru cei din „Dacia”. Voluntarilor din clasele a VI-a A, D, a VII-a D, a VIII-a A și C,  li s-au alăturat copiii din clasa a II-a C, îndrumați de prof. Hava Florica.
Originalitate... un cuvânt rostit, o provocare. Asta ne-a determinat să transformăm o simplă activitate într-o competiție. Urma să se găsească cele mai frumoase urări pentru cele mai reușite felicitări. Copiii și-au descoperit repede resursele, s-au mobilizat pentru termina la timp și mai ales pentru a ajunge cu felicitările la prietenii lor. Inspirația nu le-a lipsit copiilor. Urările și felicitările exprimau sentimente sincere și gânduri pure...și erau pregătite să-și impresioneze destinatarii.
Un ultim pas și misiunea avea să fie îndeplinită. În sala de clasă i-am găsit pe cei pe care îi aveam în minte, adică pe prietenii noștri alături de una dintre colaboratoare, dna Adriana Ficuț. S-au bucurat să ne vadă, iar noi eram fericiți să le dăruim semnul prieteniei noastre. Am căzut pe gânduri când unul dintre copii râdea cu un ochi și cu altul plângea pentru că ar fi vrut să răspundă cu un gest similar, acela de a oferi și el un mărțișor și ne-a spus: „Eu n-am bani să vă dau mărțișor”. O strângere de mână și  un surâs au risipit rapid tristețea băiatului, iar buna dispoziție a revenit. Voluntarii au primit astfel o altă lecție frumoasă pentru viață: cu gesturi mărunte, dar sincere poți să îi mângâi pe semeni.
Înainte de plecare am mai avut câteva schimburi de impresii și de adrese (electronice) urmând să le folosim până la următoarea întâlnire. (C. Trifa)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:18:57 Ora standard a Europei de Est