Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Am o stare tonică de bine... Să fie duhul brâncușian”?

„Un management deosebit!”

„Am o stare tonică de bine... Să fie duhul brâncușian”?

Vineri (4 martie 2011), s-au încheiat „Zilele școlii” la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, cu omagiu adus patronului spiritual, marelui sculptor Constantin Brâncuși.

Ca și în alte dăți, la festivități, conducerea colegiului (director – prof. Mihai Crețu, director adjunct – prof. ing. Aurora Tabacu) a fost onorată de distinși invitați: generali ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor: prof. Dorel Luca – inspector general, prof. Nicolae Ungur – inspector general adjunct, prof. Ilie Crăciun – inspector școlar (toți în prezidiu), dar și alți inspectori școlari (în sală): Radu Mazilescu, Florian Mieluț și Ioan Fluieraș. Tot în prezidiu au fost poftiți: prof. Dorel Tifor – consilier local (și mesager al primarului Ilie Bolojan), distinsul prof. univ. dr. Cornel Durgheu, prof. Ioan Þenț, președintele SLI...
În cuvinte frumoase, deloc gratuite și măgulitoare, apreciind prestația conducerii colegiului, în fruntea căreia se află, de ani și ani, distinsul profesor-director Mihai Crețu, inspectorul general a catalogat-o drept „un management deosebit”, motivându-și afirmația făcută cu faptele de „arme” ale managerului, elevilor și dascălilor, atmosfera propice de lucru și calitățile de vrednic gospodar ale domnului director. Domnul prof. Dorel Tifor a transmis mesajul domnului primar, dar a vorbit și în nume propriu ca un apropiat și bun cunoscător al faptelor și succeselor colectivului de elevi și dascăli, îndemnându-i să urce cât mai mult spre culmi..., să ducă mai departe mesajul brâncușian („Creează ca un zeu! Poruncește ca un rege! Muncește ca un rob!). Dl Florian Pantea este nelipsit de la „Zilele școlii”, dovedindu-se un vrednic și credincios fost elev al școlii. Domnia sa a absolvit această școală în urmă cu 40 de ani, pe atunci liceu de construcții. „Am fost elev al școlii și sunt mândru că am urmat cursurile liceului de construcții. De constructori va fi nevoie oricând...”
„Să fim legați de duhul neamului!”
Distinsul profesor universitar Cornel Durgheu e un neîntrecut orator, iar vorbele-i de duh îi inundă și fundamentează discursul care te captează și te cucerește de fiecare dată prin esența mesajului și a lucrurilor pe care le incumbă. Este un patriot, un umanist din convingere și nu de conjunctură. Apreciază și promovează valorile, iar ca un „exegez” al maestrului Brâncuși, îl promovează ca nimeni altul. „Am o stare tonică de bine de fiecare dată când vin la acest liceu și trebuie să vorbesc despre patronul spiritual. Să fie duhul brâncușian? Despre Brâncuși se poate vorbi la infinit, prin simboluri, viață spirituală, prin instrucție... Nu și-a adus sclavi lângă el. El însuși a fost un sclav, dar și un stăpân pe profesia sa. Să fim legați de duhul neamului, prin ceea ce facem bine. Așa cum a făcut el...”
Un asemenea profesor vrednic nu trebuie pensionat la o vârstă când trupul și minte îi sunt tinere și pline de seva științei și iubirii!
Dl profesor-inspector Ilie Crăciun, urmând la cuvânt după maestrul sculptor și profesor, nu a considerat potrivit să mai spună tot ceea ce și-ar fi dorit să sublinieze legat de personalitatea și opera lui Brâncuși; a intrat pe un teren unde se simte acasă, elogiind primăvara și frumusețea feminină, ambele aflate în reală ascensiune și în centrul atenției în aceste zile de Mărțișor. Cu sclipirea-i și introspecția caracteristice, observă că „ideea, viața, lupta, iubirea, dragostea... toate se declină la feminin! Iar verdictul i-a fost o urare: un gând curat și senin ca primăvara!”
De marți până vineri
Până să ajungem la ziua de vineri, însă, multe s-au mai întâmplat la colegiul brâncușienilor orădeni.
Marți a fost ziua sportivilor și a distracției în sala de sport a colegiului (cu volei, tenis de masă și fotbal... pe pâine, dar și cu jocuri distractive). Miercuri, s-a derulat concursul tematic tradițional „Din viața lui Brâncuși”. Juriul (alcătuit din: ing. Virgil Petruț, Florica Avrămuț, Victoria Filip și Cătălin Șușu) a avut strașnic de lucru în a juriza competiția celor nouă echipaje. Pe primul loc, s-au clasat Gheorghe Daniel Dagău și Daniel Negruțiu (de loc din Botean), echipajul clasei a XI-a B; pe locul al doilea s-a situat echipajul clasei a XI-a C (format din Kovacs Brigitta – din Tărian și Claudiu Andrei Malega – din Oșorhei); pe cea de-a treia treaptă a podiumului au urcat: Samuel Chereșledan – din Călacea și Timotei Malega – din Oșorhei, echipajul clasei a IX-a B; cu cele 26, 5 puncte, echipajul clasei a X-a A (Raul Vasile Sarca și Andreea Elena Mărcuș) și-a adjudecat o mențiune. În paralel cu concursul tematic (din sala 24), în sala 15, a avut loc un „medalion” Ion Creangă, derulat în două momente: o prezentare în power point pe tema vieții și operei humuleșteanului, urmată de un concurs literar pe seama lui Ionică, manifestări gestionate de prof. Mădălina Lupău, Cornelia Bica, Ana Maria Iova, Claudia Blaj și bibliotecar Florica Roibu. De la ora 13, în trei săli, s-au desfășurat comunicările științifice ale elevilor și profesorilor, coordonate de prof. Mădălina Lupău, Maria Opriș - Brișcan, Elena Pop și Berian Abigail.
La prima secțiune – limbă și comunicare, din cadrul celor două catedre, de limba și literatura română, respectiv limbi moderne, s-au prezentat 12 lucrări (cinci ale profesorilor și șapte ale elevilor); la secțiunea de matematică și științe ale naturii – 23 (3 și 10; 4 și 6), la cele două catedre, de matematică, respectiv de fizică, chimie, biologie și educație fizică.
La secțiunea om și societate (catedrele de cultură civică și istorie-geografie) – șase comunicări (2 și 4), iar la secțiunea tehnologii – 17 lucrări (13 aparținând profesorilor și patru ale elevilor). Nu putem să nu remarcăm succesul pe care l-a avut dl prof. Szakacs Eugen cu motorul său electric monopolar. Să pui cap la cap patru piese (un magnet – neodim, un holtz șurub, o bucată de conductor și o baterie) și să vezi cum funcționează, cum se rotește, motorul după legile clasice ale fizicii... e o adevărată „drăcie”... nemțească!
Recunoștință slujitorilor școlii!
În mandatul distinsului director Mihai Crețu, Măria sa Dascălul a fost ridicat la rang de Excelență și respectat și după pensionare. Cu fiecare întâlnire de suflet, profesorii, inginerii și maiștrii instructori au fost invitați și primiți cu drag de conducerea și colectivul colegiului, premiați cu flori și diplome, pentru a se simți ai casei și ai familiei.
Joi, pensionarii au revenit la școală, unde au depănat amintiri și s-au simțit iarăși importanți. Dna profesor de matematică Ramona Bălan, care cochetează în chip fericit cu muzica și poezia, și-a scos în față membrii grupului folk (Beniamin Vaida, Daniel Sabău, Moise Noge și Daniel Varga) pentru un recital de suflet dedicat mamei. Tot cu acest prilej, în sala de spectacol au fost amenajate două expoziții: una din piese de fier forjat, creații al elevilor din a IX-a C, îndrumați de ing. Gheorghe Rugan, iar alături, o alta, cuprinzând secvențe foto care imortalizează aspecte din activitățile membrilor de cerc de la Palatul Copiilor și Elevilor, cerc condus de dl ing. Gheorghe Rugan. Pe holul de la intrarea în sala festivă, au putut fi admirate alte două expoziții, cu lucrările premiate la concursul de desene – grafică „Opere brâncușiene” (concurs coordonat de prof. Monica Gale, Victoria Filip și Angela Chiș). Nu mai puțin de trei lucrări și-au împărțit premiul I (domnișoara Pogany și „Orgoliu” – lucrările lui Octavian Farcaș, din XI C și „Capul lui Laocoom”, lucrarea lui Abel Sidea). Pe locul al II-lea s-au situat tot trei lucrări (ale lui Alexandru Blăjan și Nagy Tiberiu, din XI A); elevul Alexandru Blăjaru a mai câștigat un premiu III, cu lucrarea „Măiastra”, alături de Dan Mendea; patru lucrări au fost răsplătite cu câte o mențiune fiecare; este vorba de lucrările elevilor: Decsei Andrea, Nagy David și Szekely Tamas Vincze, din IX C și Lakatos Richard, din X G. Elevul Octavian Farcaș din XI C a avut expuse și câteva lucrări, sub titlul „Grafitti urban”... Pe un panou au fost adunate lucrări diverse elaborate în cadrul atelierului de creație „Primăvara”, coordonat de prof. Simona Indrecan și Berian Abi.
Momentele artistice...
Membrii grupului folk, condus de prof. Ramona Bălan, au cântat și vineri, pentru distinșii invitați prezenți la omagierea patronului spiritual; lor li s-au alăturat Tiberiu Rusu (absolvent al colegiului), cu compoziție la orgă, un moment de dans și gimnastică ritmică, realizat de elevele dnei prof. Kristo Tunde, Ioana Varga și Anamaria Costa, moment folcloric cu membrii ansamblului „Vergelul” (soliști: Nicoleta Sabău-Trip și Simona Bejan-Șușman), instructor, George Șimon.
Ultimul cuvânt în programul artistic de vineri l-au avut manechinele agenției „Ella-Mode” (coordonator, ing. Daniela Pusta), care au prezentat vestimentație de primăvară. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (139 de poze), accesați Galeria foto: „Am o stare tonică de bine... Să fie duhul brâncușian”?

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:27:43 Ora standard a Europei de Est