Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Parteneriat între C.N. „Mihai Eminescu” și Școala din Șinteu

Școala de la sat și oraș

Parteneriat între C.N. „Mihai Eminescu” și Școala din Șinteu

Fie că se află la sat sau la oraș, școala reprezintă în societatea actuală atât de bulversată, o importantă axă de rezistență formativă, chiar dacă uneori pare că se află în derivă.

Pentru a infirma prejudecățile referitoare la demersul educațional diferit între mediul urban și cel rural, am inițiat acest parteneriat educațional între o școală de renume din oraș, Colegiul Național „Mihai Eminescu” și o școală rurală dintr-o zonă tipică unui sat risipit de munte, Școala cu clasele I-VIII din Șinteu.
Joi, 3 martie 2011, am derulat împreună prima parte a acestui parteneriat la Oradea unde au fost așteptați cu drag elevii de la Șinteu, însoțiți de dl director Dorel Dănuț și dna prof. Ana Furic. Copiii de gimnaziu de la C.N. „Mihai Eminescu”, mai ales cei din clasa a VI-a B, au fost gazde ospitaliere, alături de conducerea colegiului, reprezentată de dl director Iosif Eilender și dna Maria Onița – director adjunct.
Bogdan Dobai și Dominik Iabloncic din clasa a VI-a B au demonstrat tradiția autentic românească a Mărțișorului și toți cei veniți de la Șinteu au primit mărțișoare confecționate de copiii clasei a VI-a B, sub coordonarea dnei profesor de desen Laura Moldovan. Apoi Roxana Bejan, Crina Gurzău și Carla Porge au evocat momentele importante din istoria C.N. „M. Eminescu”. A urmat un concurs de cultură generală cu întrebări pregătite de elevii clasei a VI-a B pentru invitații lor din Șinteu. Premiile au fost asigurate de SC Kandia, iar cei mai buni au câștigat: Premiul I -   Monica Vațlavic, clasa a VIII-a; premiul II – Jaroslav Ioan Furic, clasa a VII-a; premiul III – Anamaria Manyur, clasa a VIII-a; mențiune – Darinka-Hanka Șuba, clasa a VIII-a. Întâlnirea de la CN „M. Eminescu” s-a finalizat cu o delicioasă degustare de prăjituri: „Albinuța” și chec pregătite de Teodora Oros din clasa a VI-a B, alături de desertul tradițional slovac „buchty” pregătit de Iasmina Iabloncic din clasa a XI-a F. Moderatorul întregului program a fost Ioana Bochiș din clasa a XI-a D, într-un autentic port tradițional slovac.
În a doua parte a zilei, prin grija S.C. ORINRO S.R.L. Oradea, copiii au putut viziona gratuit un film de animație 3D la Hollywood Multiplex Lotus Center și apoi, Fundația Carpatica a asigurat elevilor meniuri „Happy Meal” la Mc Donalds Crișul.
Așteptăm cu nerăbdare încălzirea vremii pentru a putea definitiva acest parteneriat cu excursia la Șinteu. Profesorii inițiatori și coordonatori ai acestui proiect sunt Cristina Marian și Violeta Ias de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea. (Cristina Marian)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Parteneriat între C.N. „Mihai Eminescu” și Școala din Șinteu.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:35:03 Ora standard a Europei de Est